FOLLOWERS

Sunday 17 May 2009

T. MURUGIAH BARU SEDAR ? KESIAN !



Berita Harian
17 mei 2009

Murugiah cabar Kayveas bersemuka

BENTONG: Timbalan Menteri di Jabatan Perdana Menteri, Datuk T Murugiah mencabar Presiden Parti Progresif Penduduk (PPP), Datuk M Kayveas bersemuka dengannya dalam pemilihan parti, Jun ini.

Beliau berkata Kayveas tidak patut berada dalam Barisan Nasional dan mencabarnya supaya tinggalkan parti itu dan BN. Katanya, Presiden PPP itu patut keluar BN berikutan tindakannya yang cuba mempengaruhi masyarakat India untuk membenci kerajaan biarpun hakikatnya pelbagai bantuan diberikan kepada kaum terbabit.

Malaysia kini

Seorang daripada tujuh anggota Parti Progresif Penduduk (PPP) yang dipecat semalam oleh Lembaga Displin parti itu menyatakan beliau tidak akan merayu terhadap pemecatan itu, sebaliknya akan membuat aduan kepada Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) dan Pendaftar Pertubuhan (ROS) supaya menyiasat akaun parti itu.

"Saya tidak akan membuat rayuan kerana tindakan yang diambil oleh parti (pemecatan) adalah tidak sah... kenapa saya mahu merayu. Itu bermakna saya menerima keputusan yang dibuat secara tidak sah," kata ketua PPP Cawangan Brickfields Utara M. Jeyaratnam kepada pemberita di Ipoh hari ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Membaca 2 berita di atas seperti juga PG, semua pelayar Blog dan orang ramai di luar sana tidak terkejut langsung tindakan PPP di atas, terutama dengan presidennya.

2. Parti nyamuk ini, sepanjang masa berada serumah dengan BN , sentiasa menjadi duri dalam daging kepada semua komponen BN. Semua parti dan pemimpin parti komponen BN di carinya gaduh. Tak ada kerja lain.

3. Sepanjang PG ingatlah, atau sejak PG kenal PPP ini, tidak pernah sekalipun, PPP atau pemimpinnya pernah memberikan satu cadangan bernas pun samada bagi kemajuan negara ataupun bagi kekuatan BN. Tak ada.

4. Yang ada hanyalah gaduh gempar. Ugut nak keluar kalau dah hampir PRU. Itulah cadangan paling bernas pun. Satu lagi pandangan bernas dia orang ini hanyalah meminta jawatan Menteri dan Tim. Menteri, mengalah 3 parti komponen utama termasuk mengalah Sabah dan Serawak.


5. Hasilnya, bila di beri jawatan menteri dan Tim. Menteri, tak ada kerja lain. Bawa TV dan buat kenyataan spekulasi serta perkauman. Tuduh jabatn kerajaan, tuduh PDRM, tuduh kementerian kesihatan dan serbu bilik mayat penjenayah dan sebagainya.

6. Dalam bab PPP ini, PG bukan nak kata apa : cuma sepetutnya BN atau UMNO ni, melayan PPP ini macam Samy Vellu melayan PPP dan presidennya. Mr Samy tegur pemimpinnya pun tak mahu. Padan mukanya.

7. Pada pandangan PG, cara presiden PPP ini respon dan sentiasa mencari kontroversi ialah bagi menutup kelemahan PPP sendiri dan pemimpinnya. Macam manalah nak jadi menteri dan meminta kawasan lebih masa PRU, nak menguruskan pentadbiran PPP pun tak mampu.

8. Hal-hal minit serta lapuran menyuarat agung parti pun tidak dihantar kepada ROS. Mana le layak nak jadi menteri. Silap kot masa Pak lah dulu bagi muka sangat .

9. Pengakhir kata: Kuburkan terus PPP dari BN. Tengok ke mana dia boleh pergi. Ada pun buat semak aje. Juga kepada sebuah parti lagi komponen BN yang kerap ugut nak keluar dan semalam mencadangkan DUN Perak dibubarkan.

10. Kedua-dua parti ini tak layak pun berada dalam BN. Memerintah P.Pinang dulu pun atas ikhsan BN dan MCA. 2 kali UMNO dan 1 kali hak MCA menjadi Ketua Menteri dirampasnya. Itu pun masih tak bersyukur. Cakap bukan main garang. Tak garang pun. Lembut ada le. Buat suka dek orang aje.

11. Selamat jalan PPP. Dan Kesian kepada T. Murugiah. Ini kerana dia baru sedar siapa Keyveas. Kesian. Dah terlambat. Selamat jalan kedua-duannya.

12. PG nak bagi talkin awal-awal kepada PPP, Keyveas dan T. Murugiah. Semuga semuanya aman damai setelah tiada di arena politik Malaysia. .......

1 comment:

  1. PPP ni parti kecil macam nyamuk masuk telinga gajah. Gajah pun naik runsing, kadang-kadang sampai tak boleh tidur. Kalau gajah ni dapat lah nyamuk sekor yang main-main dalam telinganya , siap!.Lumat la nyamuk ni dikerjakannya. Bungkus, kasi kapur barus dan setanggi lepas tu tanam dan talkinkan je PPP ni hidup-hidup. Tak payah tunggu mati lagi.....hehehe

    ReplyDelete

PETA PELAYAR