FOLLOWERS

Tuesday 30 June 2009

CONTOH MULUT DAN BAHASA PEMIMPIN PARTI ISLAM


Malaysiakini


Naib Presiden PAS Datuk Mahfuz Omar mencipta gelaran baru untuk Barisan Nasional dengan label "bini Najib" - alasannya Rosmah Mansor seorang wanita pertama negara yang berpengaruh luas."Dulu kita dengar BN (ertinya) 'barang naik'. "Itulah dijaja oleh orang ramai terutamanya ketika hari penamaan calon tapi hari ini satu istilah baru telah dicipta oleh mereka yang mahir menamakan singkatan perkataan iaitu 'Bini Najib'," ahli parlimen Pokok Sena dipetik berkata semalam.Menurut laman rasmi media PAS, Mahfuz menyebut gelaran tersebut sewaktu berceramah di majlis makan malam di Sungai Chenaam, Nibong Tebal. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Inilah contoh dan tauladan yang boleh diambil oleh kita dari seorang pemimpin yang berjiwa islam dan mewakili parti yang memperjuangkan islam.

2. Memberikan gelaran yang buruk-buruk dan memfitnah . Itulah kerjanya hari-hari. Cadangan konkrit untuk memperbaiki negara dan bangsa serta agama hampas pun tak ada.

3. Berkenaan Lee Kuan Yew berjumpa dengan Rosmah, apa masalahnya. Dah LKY nak jumpa, jumpa aje lah. LKY minta jumpa, sebagai orang islam, ada tertibnya. Kita semua akan menerima tetamu jika dah mereka nak berjumpa dan bercakap. Salah ke.

4. Lainlah parti dan pemimpin ini, nak berbincang kerajaan perpaduan dan berbincang hal agama, bangsa dan negara pun mengenakan berbagai syarat. Itulah kebodohan parti dan pemimpin ini. LKY cerdik. Ia jalinkan hubungan dengan semua orang , semua peringkat demi kepentingan Singapura. Mereka dari parti ini hanya mementingkan parti mereka sahaja. Bila untungkan parti dan mereka semuanya halal. Yang tak menguntung parti dan pemimpin mereka semuanya haram.

5. Cakap memperjuangkan islam dan hudud. Tetapi sekarang nak sebut hudud pun tak berani. Sebutlah sekarang , PAS akan laksanakan hudud jika mentadbir negara dalam Pru 13 jika berani. Juga sebutkan berjuang bersama islam. ? Mengapa takut . Takut pada DAP dan PKR? Apa nak ditakutkan PKR dan DAP kalau dah betul berjuang kerana dan bersama islam. Munafik. inilah sifatnya.

6. Sebenarnya mereka semua pengecut dan munafik. Mulut mereka bermula buka mata/bangun tidur tak ada lain , hanya memburukkan orang lain sahaja. Itulah kerja senya.

3 comments:

  1. 'tuhan mencarut' semata2 mengiakan tindakan mereka.

    ReplyDelete
  2. Mahfuz... Pernah dicap sebagai Hero Palestin oleh penyokong PAS kerana dipenjara selama sebulan gara-gara menyokong demonstrasi di UM kerana membantah kedatangan pemain Israel ke Malaysia suatu masa dulu.

    Tapi bila di dalam mahkamah, ALASAN yang diberikan DIA DATANG UNTUK MELERAIKAN PERHIMPUNAN TU JE. MEMANG DASAR PENGECUT & PENIPU!!!!

    Nampak sangat la 'Hero Palestin' yang rasanya tak pernah jejakkan kaki ke Palestin, tak pernah melontar batu atau memegang senjata ke arah tentera Zionis ni sengaja nak mencari publisiti murahan!!!!!

    ReplyDelete
  3. ada sorang lg orang agong pas dah arwah... dulu mulutnya pun amat capol menggelarkan org umno pelbagai istilah..tp skg dh arwah. lenyaplah ceritanya.. hanya bahagian dia dlm alam barzakh pulak...

    ReplyDelete

PETA PELAYAR