FOLLOWERS

Thursday 18 June 2009

JAMBATAN KETIGA : DYMM SULTAN JOHOR TITAH TAK SETUJU !


Berita Harian
18 jun 2009

Sultan Johor tidak setuju bina jambatan ketiga

NUSAJAYA: Sultan Johor hari ini bertitah baginda tidak setuju dengan cadangan pembinaan jambatan ketiga menghubungi Johor dengan Singapura. Titah baginda itu disampaikan oleh Tengku Mahkota Johor ketika merasmikan mesyuarat pertama, penggal kedua Persidangan Dewan Undangan Negeri (DUN) di sini, sebentar tadi. "Beta dititahkan oleh Sultan Johor bahawa baginda tidak bersetuju dengan cadangan pembinaan jambatan ketiga itu," titah baginda.

Penghuni Gua : Daulat Tuanku. DYMM Tuanku mendengar suara patik semua. Kepada kerajaan dan PM juga ambil pandangan ini dengan serius. Kita jangan lagi jadi pengikut. Kita harus ke depan dan menjadi pemimpin.

2. Lihat kembali ke zaman Tun Mahathir : Kita menjadi pemimpin.

3. Jadikan semula kenyataan pembinaan jambatan bengkok yang telah dibatalkan oleh Tun Abdullah tanpa sebab. Binanya kembali. CIQ yang dibina oleh Tun Abdullah sekarang telah banyak menyusahkan rakyat apalagi rakyat Johor.

4. Jambatan Bengkok adalah maruah kita sebagai negara berdaulat. Kembalikan maruan kita. Jangan lagi kita mengikut dan diperbodohkan oleh Singapura. Jambatan Bnegkok mempunyai kelebihan dari segala-galanya.

5. Kita akan jadi pemimpin dan ke hadapan dengan jambatan bengkok. Kita akan mempunyai kuasa yang lebih untuk berunding dalam jangka panjang jika jambatan bengkok dijadikan kenyataan pembinaannya.

6. Daulat Tuanku. Terima kaseh atas titah DYMM Sultan Johor.

7. Kepada PM : Dengar suara rakyat dan utamakan suara dan kepentingan rakyat. Jangan pisang berbuah 2-6 kali lagi.

8. Tulisan berkaitan sila : KLIK
Tekini:
Berita Harian
18 jun 2009
Keputusan bina jambatan ketiga belum muktamad: Najib


KOTA SAMARAHAN: Kerajaan belum membuat keputusan berhubung pembinaan jambatan ketiga antara Malaysia dan Singapura, kata Datuk Seri Najib Razak. Perdana Menteri berkata, perkara itu masih di peringkat cadangan kerana, sebelum dilaksanakan, satu kajian secara mendalam perlu dilakukan bagi memastikan sama ada ia memberi faedah atau tidak kepada kedua-dua negara. Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua : Batal terus aje.

6 comments:

  1. Semoga Allah melanjutkan usia tuanku dalam sihat.. Daulat Tuanku!!!

    ReplyDelete
  2. sokong titah sultan johor tidak perlu jambatan ke 3.Siap kan saja jambatan bengkok yg di batalkan oleh Tun Dollah dulu kalau dulu kita dah buat dah tentu dah nak siap pun jambatan tu

    ReplyDelete
  3. Assalamualaikum

    Amat baik dgn apa yg di sarankan oleh kebawah DYMM Sultan Johor itu. Tuanku tentu mempunyai pandangan atas knp Tuanku x mahu jamabatan ke 3 itu. Tuanku juga tentu telah melihat banyak keburukan dari kebaikan dari pembinaan jambatan ke 3 itu.

    Oleh itu di minta MB Johor tolong bawakan titah baginda ini kpd PM untuk di buat kajian. Kalau perlu PM mesti turun ke istana dan mengadap DYMM Sultan Johor dan berbincang mengenai isu ini. Pasti PM akan di berikan taklimat oleh baginda akan rasional nya jambatan ke 3 ini tidak di ujudkan.

    Di harapkan jgn pula PM mengikut lagak X MB Perak yg anggkoh. Tidak menghiraukan pandangan dan nasihat Sultan.

    Jadi tugas ini di amanahkan kpd MB Johor utuk menyampaikan hal ini kpd PM. Ayuh MB bergerak lah dari skrg sebelum projek itu bermula.

    Amin

    ReplyDelete
  4. Singapore tak setuju roboh causeway, projek Iskandar Regional Development jangan extend kat Singapura. Biar dia melutut kepada kita, jangan biar kita di hina sebagai Melayu bodoh, tak guna......

    ReplyDelete
  5. Daulat Tuanku,

    Patik menjunjung kasih atas titah dan perintah Tuanku.

    ROBOH TAMBAK GANTI KAN DENGAN JAMBATAN!
    TIDAK ADA PILIHAN LAIN
    SUKA ATAU TIDAK
    TAMBAK JOHOR WAJIB ROBOH

    ReplyDelete
  6. Daulat Tuanku. Allah lanjutkan usia tuanku. Dirghayu tuanku. Allah berkati pemerintahan tuanku.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR