FOLLOWERS

Sunday 28 June 2009

NIZAR MB : PROF AZIZ BARI KATA MAHKAMAH RAYUAN SALAH !

Dipetik dari Blog : Kelab Greenboc
...........................................Menurut Prof. Aziz Bari, keputusan Hakim Mahkamah Tinggi Aziz Abdul Rahim adalah lebih selaras dengan mengikut amalan rang undang-undang negara, kerana proses undi tidak percaya adalah proses tepat bagi menentukan secara muktamad apakah Nizar seorang Menteri Besar yang sah atau bukan.

"Memang betul soal keyakinan majoriti ini boleh ditentukan melalui pelbagai cara, tetapi menentukan keyakinan majoriti melalui proses undi tidak percaya adalah proses yang lebih bertepatan dengan semangat Perlembagaan," kata Prof. Aziz Bari."Mahkamah Rayuan seolah-olah mahu merombak terus proses demokrasi. Pada saya keputusan Mahkamah Rayuan ini salah," katanya lagi.. Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua ; Biasalah kalau ulasan dan pandangan Prof ini. Tak pernah betul apa yang mahkamah putuskan. Semua salah, tak demokrasi, tak berpelembagaan, hidden agenda, tangan-tangan ghaib, suara rakyat, kuasa rakyat . Inilah buah yang dipakai nya setiap kali kalau PR kalah di mahkamah.

2. Dah masak dengan cara Prof ini. Tak perlu pergi dengar pun forum atau debat atau sebarang wacana yang beliau dijemput hadir. Kita akan dengar perkataan yang sama. Seperti di atas lah buah yang dipakainya.


3. Nak gelak pun ada. Kesian.


3 comments:

  1. nama pun prof.. kira macam cerdikiawan laa .. semua di cakap betul..hakim salah.. biasala kan...dah kalah..

    ReplyDelete
  2. orang lupa daratan memang macam tu..dia aje yang betul ..org lain tak betul..jauh sesat dia nih..

    ReplyDelete
  3. dia bercakap atas dasar ilmunya..kita bercakap atas dasar ape?

    ReplyDelete

PETA PELAYAR