FOLLOWERS

Tuesday 2 June 2009

MANOHARA OH MANOHARA !!!


The Star Online
Tuesday June 2, 2009

Kelantan prince's wife Manohara in the news again

KUALA LUMPUR: She was a model and well-known socialite in Indonesia but Manohara Odelia Pinot is back in the limelight after she alleged her Kelantan prince husband of treating her inhumanely.

Stories of the 17-year-old were splashed across the print media in Indonesia yesterday. Banjarmasin Post quoted Manohara, who is married to 31-year-old Tengku Temenggong Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra, as saying she fled from a hotel in Singapore last Sunday. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Betul ke berita yang digembar gemburkan oleh keluarga Manohara ini? Beritanya dah lama iaitu berkaitan beliau didera oleh kerabat DiRaja Kelantan ( suaminya ) . PG tidak pasti dan sedikit berasa was-was dan curiga berkenaan penderaan ini . Tapi tergerak juga hati nak mengulas sikit.

2. Kalau kita kaji cara pemberitaan di Indonesia ini sejak dulu hanya 1 % sahaja yang boleh dipercayai. Ini kerana pemberitaan di Indonesia kalau kita sentiasa mengikutinya seperti pemberitaan yang lebih jijik dari pekerjaan sebagai pelacur.


3. Apatah lagi kalau yang melibatkan Malaysia. Kalau kita baca di blog-blog dari Indonesia ini, mereka tidak akan menggunakan perkataan Malaysia di dalam tulisan mereka tetapi mereka sepakat menulis Malingsia jika merujuk kepada Malaysia. Maling dan Sia. Malaing bermaksud penjenayah. Inilah pandangan mereka kepada Malaysia.


4. Cara pemberitaan jika melibatkan Malaysia ini akan disensasikan dan dalam keadaan apapun sebahagian besar rakyat Indonesia ini akan menghina Malaysia dengan berbagai cara . Inilah contoh negara dan rakyat yang tidak pernah sedar diri. Negara dan rakyat yang merempat ini akan mensensasikan semua berita dan tetap akan menyalahkan Malaysia.


5. Sudah berapa kali bendera Malaysia dibakar di depan kedutaan Malaysia di Jakarta. Dah berkali-kali. Akhirnya kebenaran akan memihak kepada Malaysia. Tetapi suratkhabar di Indonesia dan bloggers nya ( bukan semua tetapi sebahagaian besarnya ) akan terus memburukkan Malaysia hanya dengan sumber yang tidak pasti. Ini yang PG anggap pemberitaan dan ulasan yang bersifat lebih hina dari pelacur.


6. Itu pun kita tekinja-kinja nak memuja rakyat Indon ini. Nak jual dan promosi album pun nak ke sana, orang / selebriti indon datang ke sini dan di temuramah oleh TV kitapun pengacara Malaysia pun boleh lagi guna telor Indon.


7. Jadi berkaitan, Manohara, PG mendoakan agar ia dapat diselesaikan dengan baik dan jika betul didera buktikan. Kepada DYMM Tengku Temenggong Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra sabar dalam menghadapi isu ini. Mungkin ada hikmah disebaliknya.


8. Dalam perkahwinan ini satu perkara sahaja yang mengikat dan mengekalkannya iaitu hanya dengan satu perkataan sahaja iaitu PERCAYA. Jika tiada perkataan ini maka lerailah semuanya.


9 Kepada Tengku Temenggong Tengku Mohamad Fakhry Sultan Ismail Petra, Tuanku misti lebih tabah dan lebih memberi tumpuan kepada DYMM Paduka Ayahanda Tuanku yang masih gering dan menuntut lebih perhatian dari anakanda sekeluarga. Ampun Tuanku.


10. PG: Naik meluat PG kalau melibatkan Indonesia ini. Jika mereka susah barulah timbul perkataan " Kita saudara, kita serumpun, kita saudara serumpun dan seagama " . Inilah Indonesia. Konsep ganyang Malaysia memang tidak pernah padam oleh bangsa yang tidak sedar diri ini.

2 comments:

  1. Salam PG..
    Semoga ada penyelesaian isu ini dalam kadar segera kerana ia melibatkan hubungan dua hala negara.
    Secara peribadi,saya sendiri sangat tidak senang dengan berita ini lebih2 lagi ia membawa nama Kesultanan Melayu dan Negara kita.Justeru kita inginkan kebenaran tanpa berbelah bahagi..

    ReplyDelete
  2. berjuta warga indon cari makan di negara kita tapi masih tak bersyukur atau berterima kasih.
    dalam blog indon, mereka menggelar malaysia sebagai 'malingsial'.
    maling bermaksud pencuri, sial tu apa ya?
    zaman kemelesetan ni, kerja untuk warga malaysia dah berkurangan. kan elok kita usir saja mereka keluar. pada yang degil kita tangkap dan hadiahkan secalit dua rotan di punggungnya.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR