FOLLOWERS

Monday 1 June 2009

SRI LANKA MINTA SEL LTTE DI LUAR NEGARA DIBUBAR : MALAYSIA BAGAIMANA ?


Utusan Malaysia


SINGAPURA 31 Mei - Sri Lanka hari ini meminta bantuan antarabangsa untuk membubarkan rangkaian politik Harimau Pembebasan Tamil Eelam (LTTE) di seluruh dunia selepas Colombo mengisytiharkan kemenangan mutlak tenteranya ke atas pemberontak tersebut.

Menteri Luar Sri Lanka, Rohitha Bogollagama memberitahu satu forum keselamatan peringkat tertinggi di sini bahawa Colombo memerlukan bantuan dalam usaha untuk melumpuhkan 'pelobi-pelobi politik' LTTE yang sangat berpengaruh di beberapa ibu negara tertentu.

''Lobi berkenaan sedang berusaha untuk menghidupkan semula LTTE. Adalah sangat penting masyarakat antarabangsa mengambil segala langkah yang perlu bagi membantu kerajaan Sri Lanka menjejaki rangkaian global LTTE," katanya. Berita lanjut : KLIK


Penghuni Gua : Kerajaan perlu respon dengan segera di atas permintaan dan rayuan Kerajaan Sri Lanka ini. Kerajaan wajib menyokong penuh dan mengambil tindakan segera dengan melumpuhkan dan membubarkan serta mendiamkan pelobi-pelobi politik LLTE di Malaysia dan segala rangkaian mereka di negara ini.


2. Kejayaan Sri Lanka dalam melenyapkan pengganas LTTE ini seharusnya diambil ikhtibat=r dan contoh bahawa dalam setengah perkara , pendekatan kekerasan harus diberi perhatian dan digunakan sepenuhnya terhadap semua kumpulan yang menjadi penderhaka dan pengkhianat kepada negara.


3. Berkaitan rangkaian dan pelobi-pelobi LTTE dan rangkaian penyokong dan penyumbang wang ringgit kepada LTTE, Malaysia wajib mengambil tindakan mengekang dan seterusnya bertindak dengan menggunkan undang-undang yang ada untuk melumpuhkan mereka ini yang begitu ramai di Malaysia.


4. Kumpulan penyokong dan pelobi ini telah didokong dan digerakkan oleh seorang pemimpin mereka yang berpengaruh di dalam politik Malaysia yang berada di negrti utara tanahair dan menjadi timbalan ketua sebuah negeri. Beliau sebelum ini banyak menulis artikel dan mempromosi gerekan untuk meraih simpati masyarakat India di malaysia agar menyokong LTTE. Beliau seorang yang terpelajar dan bergelar Prof dan menjadi ahli parlimen juga.


5. Pada masa ini blog yang beliau selalu sumbangkan artikel dan bagi mempromosi serta meraihkan sokongan masyarakat Malaysia keturunan India telah ditutup sebaik sahaja LTTE tumpas di Sri Lanka. ( http://www.tamilnation.org/forum/ramasamy/index.htm ).


6. Mungkin beliau sudah merasakan bahana yang akan menimpanya dan setelah beberapa kali laman-laman blog termasuk blog PG mendedahkan tentang keterlibatan beliau dalam gerakan menyokong LTTE ini.


7. Pihak berkuasa Malaysia telah mengambil tindakan kepada mereka yang menjadi penyokong JI dan memberikan bantuan kepada JI atau mendapatkan latihan ketenteraaan JI di Afghanistan dan sebagainya. Juga kita mengambil tindakan kepada semua ahli Al Maunah, Al Arqam serta semua kumpulan ajaran sesat yang lain. Mengapa kita tidak boleh mengambil tindakan yang sama keatas pemimpin gerakan pelobi dan penyokong LTTE ini di Malaysia.


8. Apa keistimewaan mereka ini. Meraka penyokong pengganas LTTE. Mereka ini akan menyemaikan budaya kekerasan di Malaysia dalam jangka panjang.


9. Langkah pencegahan dan tindakan jangka panjag dan jangka pendek perlu dirangka bagi membenteras anasir ini. Ini kerana pelobi-pelobi dan pendokong LTTE ini juga adalah mereka yang menyokong pertubuhan haram Hindraf. jadi bertindaklah segera.


10. Tindakan terbaru kebiadapan mereka ini ialah dengan berdemontrasi haram di kuil Hindu Bt Cave dua minggu yang lepas. Termasuk dalam perhimpunan haram ini ialah seorang Menteri yang kurang cerdik dari MIC yang turut serta atas dasar politik sempit sehingga melanggar dan bertentangan dengan dasar kerajaan yang menyokong sepenuhnya tindakan Sri Lanka.


11. Jangan sesekali membiarkan dan kerajaan dilihat terlalu berlembut bagi menangani kumpulan ini. Jika lambat atau tindakan lambat diambil maka " ulat-ulat ini akan mula naik ke mata kita " semua dan mula hendak menggigit.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR