FOLLOWERS

Saturday 31 October 2009

PERJANJIAN SYAITAN : LOMPAT DARI PAS , JATUH TALAK 3 !


Dipetik dari Blog : Mahaguru


Thursday, October 29, 2009

Rahsia kenapa ADUN dan MP PAS tak lompat parti?
Assalamualaikum Warahmatullahi Wabarakatuh.


...............................................................Sebenarnya tuan rumah @ Dato Dr Hassan Hj Ali telah meminta supaya kami yang hadir dimalam itu memegang amanahnya supaya tidak menghebahkan kepada umum akan isi kandungan beberapa perkara sulit yang beliau terpaksa ceritakan kepada kami akan usaha pihak pihak tertentu didalam pentadbiran kerajaan negeri untuk mengujudkan beberapa daerah dinegeri Selangor Darul Ehsan dimana ada perancangan yang bertentangan dengan ajaran Ad Deenullah.

Beliau adalah satu satunya penghalang kepada cita cita pihak pihak begitu dan tujuan beliau mendedahkan kepada kami yang hadir malam itu hanyalah supaya pihak penulis blog seperti kami faham akan apa sebenarnya kedudukan suara Islam didalam kerajaan negeri dimana beliau memikul tanggungjawab memantau akan segala perkara itu.

Seboleh mungkin saya tidak mahu melanggar amanah yang beliau letakkan pada kami tetapi ada satu perkara yang mengejutkan saya dan juga para bloggers yang hadir pada malam itu!Hanya benda ini saya nak kongsi dengan anda pembaca budiman.Ini pun setelah saya menelefon meminta pengesahan akan perkara ini dari salah seorang pemimpin tertinggi PAS yang merupakan sahabat saya.

Saya juga telah mendapat izin pemimpin PAS Pusat ini untuk menceritakan perkara ini didalam blog saya ini.Ianya adalah tentang kebenaran bahawa barangsiapa sahaja calon pilihanraya PAS yang dipilih untuk bertanding didalam Pilihanraya Kecil atau Pilihanraya Umum samada untuk jawatan ADUN atau Ahli Parlimen dibawah tiket PAS, maka mereka terlebih dahulu diwajibkan menandatangani ikrar lafaz taklik akan menceraikan isteri jatuh talak tiga SEANDAINYA mereka setelah menang pilihanraya tersebut mengelat mengkhianati PAS dan lompat ke parti lawan!

Ini adalah diantara perkara yang didedahkan oleh pimpinan PAS dimajlis dailog itu.Memang saya tidak menyangka sama sekali bahawa adanya peraturan seperti itu diwajibkan oleh PAS!Memang brutal tetapi ternyata amat berkesan sekali!!!Ibrahim Ali memang tak ada peluang le nak masuk PAS sampai bila bila! Hehehehe...Hebat sungguh strategi PAS ini.

Saya rasa memang perkara ini akan dikaji oleh kesekelian parti politik dunia selepas pendedahan ini untuk memaksa dan memastikan tak adanya wakil wakil mereka yang berani nak belot selepas menang!Walaupun untuk mengisytiharkan diri sebagai calon bebas!Saya memang bersetuju dengan cara ini!Kamu lompat parti?Tertalak tiga lah kamu dari isteri kamu!( Ikut hukum Islam memang tak elok tetapi dah begini cara sisayah duniawi manusia manusia yang kemaruk berpolitik! Nak buat macamana?)

Saya kurang pasti akan peruntukan untuk calon wanita?Minta cerai fasakh dari suami masing masing, kot? Na'uzubillahiminzalik! :(Teringat saya akan pengkhianatan 3 wakil rakyat di Perak tempohari!Saya memang tak setuju cara mereka mengkhianati parti masing masing.2 ADUN PKR dan seorang ADUN DAP!Sepatutnya mereka dipecat dari jawatan masing masing dan pilihanraya negeri di adakan di Negeri Perak Darul Ridzuan.Itu baru adil namanya.Ini tidak! Sampai ke hari ini masih ada keadaan huru hara akibat kerajaan mi segera disana!

Tetapi inilah satu satunya perkara yang paling mengejutkan saya dimalam majlis dailog Dato Dr Hassan Ali dan YB Ustaz Nasharudin Mat Isa, Timbalan Presiden PAS dengan kami, bloggers yang hadir. Tentang kewajipan lafaz cerai taklik ini! Menggerunkan sekali!.............................................................Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Rupanya itulah kisah mengapa kita tidak melihat MP-MP dan ADUN PAS tiada yang lompat parti. Rupanya ada perjanjian dan sumpah iaitu sekiranya mereka lompat ke parti lain maka jatuh lah talak 3 terhadap isteri masing-masing.

2. Ini lah fatwa baru yang amat merosakkan. Tak ada pula ulama-ulama PAS ini bersuara menetang kesesatan ini. Hanya Dr Hassan Ali. Patut le marah sangat TGNA dan pemimpin PAS padanya. PG malas nak komen lebih-lebih. Nak tahu lihat sendiri apa kata pemimpin PAS sendiri yang mendedahkan perkara : lompat jatuh talak. KLIK dan KLIK

3. Agama sudah boleh dijual beli. Dunia sudah akhir zaman. Ulama pun bermulut seperti pelacur , yang melakukan perbuatan dan kesalahan , melebihi manusia biasa seperti kami. Siapa yang patut PG percaya dan menjadi tempat rujukan jika begini?

4. Sudahlah kematian dalam islam sudah jadi satu industri ( komersial ) ( KLIK ) . Perkahwinan pun kalau dilihat dari paparan ini pun sudah menjadi barang gadaian politik. Tidak sesat ke perjanjian begini dan apa hukumannya dari segi islam?

5. Minta pandangan sikit ! Atau mungkin " saya WALA' pada pemimpin dan ulama ". Semua halal.
6. Patut pun, TGHH dan DR Hassan serta Nasaruddin nak bergabung dengan UMNO. Rupanya nak elak jatuh talak. Bergabung tak jatuh talak . Jika lompat jatuh. Itu telahan PG sahaja. Tetapi mungkin betul. TGHH dan mereka yang mempelupori UG terpaksa buat begini bagi menyelamatkan rumahtangga MP dan ADUN -ADUN PAS setelah mereka tahu perjanjian gadaian rumahtangga ini salah dari segi islam. Apa pun kita lihat lah nanti apa ceritanya. Ini pun bukan orang lain yang beri maklumat. Orang mereka juga. Takkan ahli syurga nak bohong.

13 comments:

  1. Salam Perjuangan,
    Sahabat2 penyokong kedaulatan melayu sekalian, saya ingin menyampaikan sekali lagi hasil kaji selidik yang dijalankan oleh company saya sebagai sambungan kepada komentar yang lepas. Syarikat saya beribu pejabat di Ipoh dengan pejabat di Kuala Lumpur dan Johor Bahru. Sekiranya anda masih ingat, ketika seblm PRU 12 , Tun Daim ada menyatakan tentang kawasan2 panas yang mungkin akan jatuh ke tangan pembangkang, negeri2 seperti Kedah, Selangor, dan Perak, adalah melalui kaji selidik yang dijalankan oleh company saya. Seperti yang telah saya nyatakan seblm ini, hasil kaji selidik di Perak, dgn taburan 2500 orang responden, undi melayu terbahagi kepada 2, BN dan PR dgn kelebihan kecil (3-4%) memihak kepada PR. Undi kaum Cina pula memeranjatkan adalah 90% kepada PR dan 10% kepada BN, dimana ini adalah peningkatan dari PRU yang lepas. Manakala undi kaum India pula ada 70% kepada PR dan 30% kepada BN. Jajaran penduduk di Perak membuatkan undi kaum selain Melayu adalah penentu kemenangan di Dun Perak. Kaji selidik ini dijalankan selamat sebulan yang bermula pada penghujung September yang lepas. Kepada sahabat2 sekalian, masih banyak yang perlu dilakukan, kerana realitinya sokongan kepada BN masih rapuh. Saya hanya berkongsi fakta kerana saya tak sanggup Perak jatuh ke tangan Cina lagi. Sekian. Wassalam

    ReplyDelete
  2. sesat lagi menyesatkan..
    itulah PAS..

    setahu saya cerai taklik ni di perkenalkan oleh ulama indonesia..tak ada istilah cerai taklik dlm islam..tapi di malaysia sumpah cerai taklik dah jadi mcm trend..

    sampai PAS pun guna cerai taklik tak nak bagi ADUN/MP mereka lompat parti..

    bijak..bijak..

    ReplyDelete
  3. ISA: MAJLIS PEGUAM PERLU TELITI LIMA PERKARA – berita hairan


    Hishammuddin Hussein berkata Majlis Peguam perlu meneliti terlebih dahulu lima perkara yang sering menjadi pertikaian membabitkan Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) sebelum meminta akta itu dihapuskan.

    Beliau berkata sekiranya lima perkara itu dapat memenuhi kebimbangan mereka melalui pindaan akta berkenaan, maka akta baru tidak perlu digubal.

    Lima perkara itu ialah membabitkan soal tempoh tahanan, layanan ke atas tahanan dan nasib ahli keluarga mereka, kuasa menteri, persepsi tentang penyalahgunaan ISA bagi kepentingan politik dan penahanan tanpa bicara.

    KAH KAH KAH…

    woit… TAK PAYAH LAH LIMA PERKARA ATAU LIMA PULUH PERKARA … kah kah kah..

    woit… RAKYAT TUNTUT HAPUSKAN ISA…. kah kah kah…


    HAPUS ISA BUKAN PINDA – GMI – harakah daily
    .
    Gerakan Mansuh ISA (GMI) menegaskan keputusan kerajaan untuk meminda Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA) bersandarkan sokongan beberapa badan bukan kerajaan (NGO) tidak mencerminkan sokongan sebenar rakyat Malaysia.

    Malah NGO terbabit langsung tidak dilihat mewakili rakyat terbanyak, tetapi mereka adalah penyokong setia dasar kerajaan.

    "Kelab Penyokong BN dan BTN (Biro Tata Negara)...mewakili suara rakyat, atau memang pertubuhan yang jelas menyokong dasar-dasar kerajaan dan Umno seperti sokong ISA," kata Pengerusi GMI, Syed Ibrahim Syed Noh ketika dihubungi Harakahdaily.

    "Hishamuddin jemput beberapa pertubuhan yang sudah menyokong kerajaan bersama Majlis Peguam Negara. Walaupun Majlis Peguam tidak bersetuju, masih tidak memadai untuk kerajaan putuskan seluruh rakyat sokong ISA."

    KAH KAH KAH…

    kah kah kah… MUNKEEE LIDAH KONTOT NAK TIPU LAGI… kah kah kah..

    woit… KALAU MACAM ITU BAIK BERBINCANG DENGAN SAMA SENDIRI…kah kah kah..

    woit… JEMPUT KETUA CAWANGAN GEROMBOLAN PASIR MAS… kah kah kah…

    woit… JEMPUT KETUA BAHAGIAN GEROMBOLAN SUNGAI BULUH… kah kah kah..

    woit… JEMPUT KETUA BAHAGIAN WANGSA MAJU… kah kah kah..


    kah kah kah... JEMPUT AL-KATAKI AL PERWIRA NEGARA GANDA WANG ANDA... kah kah kah..

    kah kah kah... JEMPUT PERWARIS...AL PAKIDA... kah kah kah...

    kah kah kah… MESTILAH SEMUA MENYOKONG ISA… kah kah kah..

    ReplyDelete
  4. Oleh SAMAD IDRIS

    Laporan Ketua Audit Negara 2008 ‘meletup’ buat seketika kerana ada tuntutan dibuat untuk membayar RM300 untuk seliter petrol dan sebuah kerusi pejabat berharga puluhan ribu ringgit, tetapi percayalah, isu ini akan senyap begitu sahaja kerana ia sudah biasa begitu.

    Siapa yang kena dakwa dan siapa yang merengkok dalam penjara kerana membeli pemutar skru dengan harga yang bukan-bukan?

    Perdana Menteri, Dato' Seri Mohd Najib Razak memperkenalkan Penunjuk Prestasi Utama (KPI) dan Bidang Keberhasilan Utama Negara (NKRA). Persoalannya, apakah penyelewengan juga memerlukan KPI dan NKRA?

    Bayangkan bagaimana kelulusan boleh dibuat ke atas pembelian ‘thumbdrive’ 1GB dengan harga RM480 sedangkan harga pasaran RM90. Hakikatnya, harga pasaran alat ini bukan harga yang disebutkan kerana kanak-kanak sekolah rendah pun tahu berapa harga sebenar ‘thumbdrive’ 1GB sekarang – tidak lebih dari RM20.

    Namun, tiada siapa mahu mendengar dan membincangkan isu ini lagi kerana masing-masing sibuk mahu bercakap soal Bajet 2010 yang kononnya memakmurkan rakyat.

    Media arus perdana lebih berminat untuk membesarkan cerita Muktamar Agung Khas (EGM) PAS yang dicadangkan Mursyidul Am, Tuan Guru Dato' Nik Abdul Aziz Nik Mat yang kemudiannya ditukarkan kepada Mesyuarat Khas PAS Pusat – kerana bagi media tersebut, lebih cepat dilupakan isu Laporan Ketua Audit Negara 2008, adalah lebih baik.

    Sebenarnya, banyak lagi ‘penyelewengan’ termasuk projek-projek kerajaan yang sakit – dimulai dengan kegagalan kontraktor utama gagal menyiapkan projek Landasan Berkembar Elektrik Rawang-Ipoh.

    Masih ingat dengan kes kelewatan siapnya Hospital Tuanku Bahiyah, Alor Star dahulu? Siapa yang kena denda dan siapa yang menanggung kerugian? Ingat kes tertangguhnya projek penjara di Kuching di Sarawak dan beberapa projek pengswastaan kem-kem tentera dahulu? Siapa yang didenda dan siapa yang menanggung kerugian?

    Jika dilihat kenyataan Menteri Dalam Negeri, Dato' Seri Hishammuddin Hussein terdapat 39,589 permohonan taraf warga negara tertunggak juga sepatutnya disiasat secara rapi dan mendalam. Apakah KDN tidak mempunyai kakitangan yang mencukupi untuk memproses permohonan atau ada pihak-pihak yang sengaja melewat-lewatkan proses permohonan ini kerana ‘pelincir’?

    Permohonan tertunggak bermakna ia belum ditolak. Jika Hishammuddin mengatakan taraf kewarganegaraan adalah anugerah tertinggi negara dan bukan suatu hak yang boleh dituntut, mengapakah permohonan itu tidak ditolak sahaja dan jangan dianggap sebagai tertunggak?

    Masalah sebenar ialah permohonan tersebut tidak diproses hingga menyebabkan Hishammuddin pernah bergambar berlatarbelakangkan kotak-kotak fail tertunggak yang belum diproses di KDN tidak lama dahulu.

    Janganlah isu tertunggak ini dianggap sebagai perkara biasa dan akhirnya ada permohanan yang datangnya dari mereka yang berusia 99 tahun, terpaksa diserahkan kad pengenalannya di tanah perkuburan kerana mereka mati dahulu sebelum permohonan mereka diluluskan.

    Jika penyelewengan dan pembelian barang-barang dengan harga yang berbeza dari harga pasaran dianggap ‘tidak betul’ sebenarnya kes-kes tertunggak juga adalah ‘penyelewengan’ yang tidak boleh dibiarkan begitu sahaja.

    Disebabkan kes tertunggaklah maka ‘rasuah akan berlaku’ kerana ada yang tidak sabar untuk menanti dan menanti akan menggunakan ‘pelincir’ untuk mempercepatkan permohonan mereka.

    Inilah KPI dan NKRA yang Najib harus tumpukan. Apakah ada KPI bagi kes-kes tertunggak dan tertunggak dalam masa yang cukup lama – sedangkan kerajaan sering melaung-laungkan semua surat-surat permohonan akan diproses dalam tempoh 14 hari, sebulan dan paling lewat tiga bulan.

    Disebabkan kes tertunggak tidak dianggap kesalahan, maka janganlah terkejut jika pembinaan landasan berkembar Rawang-Ipoh juga tertangguh. Malangnya, apabila ia tertangguh, ia menyebabkan kos meningkat RM1.43 bilion.

    ReplyDelete
  5. 2009 | By Admin | Category: Blog Terpilih
    Oleh Sinar Hairan

    Tiada kata lagi yang dapat diucapkan. Hanya mampu tersenyum memanjang. Sementara kusut belum pun terlerai, tembelang lain makin terbungkai.

    Satu demi satu keluar cerita pasal mamat tiga ekor ni. Itulah dah kata dah mesyuarat tempoh hari sepatutnya dijadikan garisan penamat kepada semua permasalahan yang ditimbulkan Nik Aziz.

    Sebaliknya ia dijadikan garisan permulaan kepada pelbagai permasalahan baru yang ditimbulkan oleh yang dituduh. Bermula dengan perjumpaan dengan blogger ternama, keluar pulak cerita Harakah yang sudah menjadi nadi propaganda SU Agong dengan wartawan Suhaimi Pro Umnonya pulak.

    Tup tap tup tap keluar pulak pasal larangan mendedahkan rakaman perjumpaan Pas Selangor dengan Pesuruhjayanya pulak. Lepas ni apa pulak?

    Ingatkan Najib Tun Razak saja yang dicucuk hidung oleh Mahathir, rupanya dalam Pas ada juga yang diikat dan ditarik dengan ser… huh nasib lah labu…

    Senyumlah Tok Guru Nik Aziz, tanggungjawab sudah disampaikan, orang ada mata tak nak tengok, orang ada telinga tak dengar. Habis macam mana kita nak ajak rakyat kaya TAK NAK pada BN?

    Kita sendiri pun macam nak tak nak je. Apa nak buat, masing-masing ada cita-cita. Tok Guru Nik Aziz kekalkanlah dengan perjuangan.

    ReplyDelete
  6. Arif - Omar bin Hasham ( Abu Jahal)31 October 2009 at 13:37

    KUALA LUMPUR, 29 Okt (Bernama) -- Timbalan Presiden PAS Nasharuddin Mat Isa Khamis menafikan beliau seorang pemimpin 'bermasalah' seperti yang didakwa Mursyidul Am PAS Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat.

    Katanya jika beliau seorang pemimpin bermasalah sudah tentu perwakilan tidak akan memilih beliau dan majoriti yang diperolehnya pada Muktamar Tahunan PAS ke-55 pada Jun lepas menunjukkan sebaliknya. - + selanjutnya.

    Dia di pilih kerana kira undi waktu malam. Hari ni selesai undi, esok jam 10 baru tau keputusan.
    Apa punya sistem di bro? Macam perompak kira duit waktu orang tidur. Kalau berani buat EGM dan kira undi depan perwakilan. Ada berani?

    Aku contact kawan di Bachok, mereka kata, pilihanraya akan datang Nasha susah nak bertanding di Bachok kerana orang Bachok tak akan undi dia lagi. Diorang sanggup undi BN sekali pun kerana nak tolak Nasha. AKu kata " Jangan bro ... kita kena kuatkan saff" .. Diorang jawab, "Gapo saff? Dio dok peghosok saff, nak suruh kito kuak ke saff"... "Dio sughoh wala', dio sendighi dok wala. Nate beghok!" ... Uuishhh .. marah betul tu.

    Kalau betul diorang punya cerita tu, kemana pulak Nasha nak pergi. Mungkin dia perlu tunjuk jaguh kat kampung halamannya di Negeri Sembilan. Lagi bagus kalau dapat tanding di Rembau, bertemu dengan khairy. Amacam ok tak?

    ReplyDelete
  7. Dalam sejarah negeri Perak tidak pernah belanjawan diluluskan dalam masa 20 minit. Pada 28/10/2009 BN telah berjaya mencipta satu lagi lembaran sejarah dengan meluluskan ‘Bajet Cocacola’ dalam masa 20 minit. Pakatan Rakyat tidak mengiktiraf belanjawan yang dibentangkan oleh kerajaan BN yang tidah tidak sah di negeri Perak. Satu daripada sebabnya ialah ia dibentangkan dihadapan seorang Speaker yang tidak halal. Tambahan pula, Dato Seri Zambry dan barisan EXCOnya juga tidak patut berada dalam dewan kerana mereka telah digantung daripada menghadiri persidangan oleh Jawatankuasa Hak & Kebebasan. Begitu juga, 3 orang bekas Ahli-ahli Dewan yang telah meletak jawatan juga berada dalam dewan ketika bajet dibentangkan.

    Walaupun kami tidak mengiktiraf bajet BN, apakah yang menghalang BN daripada membuat persidangan bajet itu mengikut prosedur yang betul? Mereka meluluskan bajet dengan tergopoh-gapah. Ia diluluskan dalam masa 20 minit sahaja, itulah sebabnya ia boleh digelar sebagai bajet Cocacola. Kami tidak menghalang mereka daripada membentangkan bajet. Lagi pun, beratus-ratus polis berada di dalam dan di luar untuk memberi perlindungan kepada BN untuk membentangkan bajet tersebut. Tambahan pula, 22 orang ‘bodyguard’baru yang digelar ‘bentara sementara’ dilantik untuk memberi perlindungan kepada Dato R.Ganesan. Dalam situasi yang cukup terkawal, kenapa BN gagal membuat bajet yang sempurna?

    bersambung............

    ReplyDelete
  8. Pada hemat saya, ada 2 sebab kenapa BN terpaksa meluluskan ‘Bajet Cocacola’.

    1) Mereka sendiri mula yakin bahawa kerajaan mereka adalah tidak sah. Satu kerajaan yang sah tidak akan membentangkan bajet segera dalam keadaan terdesak. Pada tahun 2008, saya mengendalikan bajet selama 4 hari. Ini adalah kerana Kerajaan Pakatan Rakyat adalah kerajaan yang sah di Negeri Perak. Bayangkan bajet Najib diluluskan dalam 20 minit di Parlimen. Bolehkah kita terima bajet seperti itu? Jika tidak, bagaimana kita boleh terima bajet 20 minit yang diluluskan oleh BN Perak? Ini adalah satu bentuk penyelewengan wang rakyat. Ia tidak diluluskan dengan cara atau prosedur yang betul. Ahli-ahli Dewan Negeri Pakatan Rakyat tidak memgambil bahagian dalam pembentangan bajet tersebut. Persoalannya berapa orangkah Ahli-ahli Dewan Negeri BN yang mengambil bahagian dalam perbahasan bajet itu? Kenapa mereka tidak mengambil bahagian dalam perbahasan? Adakah Ahli-ahli Dewan Negeri BN yang secara fizikalnya berada di situ juga tidak mengiktiraf atau boikot bajet yang dibentangkan oleh Dato Seri Zambry Abdul Kadir? Pada tahun yang lepas saya memberi peluang sekurang-kurangnya 20 minit untuk setiap ahli-ahli Dewan Negeri untuk membahaskan bajet. Dato Seri Tajol Rosli, mantan Menteri Besar Perak dibenarkan untuk membahas bajet yang dibentangkan oleh Dato Seri Nizar selama hampir 2 jam. Tetapi, pada tahun ini BN telah meluluskan bajet keseluruhannya dalam tempoh 20 minit. Adakah Dato Seri Zambry Abdul Kadir membuat pengulungan perbahasan bajet? Jika tidak, bagaimana kita boleh mengiktiraf Bajet 2010 yang diluluskan oleh BN dalam Dewan Negeri Perak. Nampaknya BN hanya mengkaburi mata rakyat dengan membuat satu bajet dengan cara yang tidak betul. Bagi mereka, proses, prosedur dan undang-undang adalah tidak penting. Mereka mahu kekal berkuasa secara haram walupun ia tidak menepati undang-undang.


    2) Satu lagi sebab kenapa Bajet Cocacola diluluskan ialah Dato R.Ganesan yang memduduki kerusi Speaker secara haram tidak tahu untuk mengendalikan satu persidangan bajet yang sebenar. Jika dia fasih dalam undang-undang dan perintah-perintah tetap, sudah tentu dia tidak akan mencemar persidangan tersebut. Beliau telah mencemari dewan pada persidangan 7 Mei dengan memanggil polis masuk ke dalam dewan dan mengheret keluar Speaker yang sah. Kali ini beliau mencemari dewan sekali lagi dengan membenarkan bajet diluluskan dalam masa 20 minit. Jika beliau adalah Speaker yang sah dan menghormati undang-undang, sudah tentu beliau tidak akan tunduk kepada arahan eksekutif untuk bertindak di luar batasan kuasanya. Walau bagaimanapun, beliau boleh memohon kepada ‘Malaysia Book of Record’ kerana pencapaiannya mengendalikan persidangan Bajet yang paling pantas di Malaysia.

    Kerajaan BN terpaksa meluluskan bajet 20 minit dengan kawalan polis dan bentara-bentara baru kerana mereka takut kepada bayang-bayang sendiri. Satu kerajaan yang sah dan diterima oleh rakyat tidak perlu takut seperti ini. Sampai bila BN akan bertahan dengan suasana ketakutan? Bubarkan DUN perak dan adakan pilihanraya kecil supaya rakyat boleh menentukan kerajaan yang sah dan menamatkan kemelut politik yang berpanjangan ini.

    ReplyDelete
  9. MIC DAN MCA TIDAK SETUJU SISTEM PENDIDIKAN SDATU ALIRAN - mStar

    MIC dan MCA menentang cadangan melaksanakan sistem pendidikan satu aliran, dengan mengatakan bahawa sekolah jenis kebangsaan yang ada sekarang tidak akan menghalang usaha ke arah mewujudkan perpaduan nasional.

    Presiden MIC Samy Vellu hari ini berkata sekiranya cadangan itu dikemukakan dalam usaha menjalin perpaduan kaum, ada banyak cara lain lagi untuk melakukannya dan bukan melalui sistem pendidikan satu aliran.

    "Bagi sekolah Tamil, pelajar (India) akan berpeluang bergaul dengan kanak-kanak daripada kaum lain apabila mereka memasuki sekolah menengah," katanya kepada pemberita sebelum menyerahkan cek bernilai RM1 juta kepada lebih 50 kuil Hindu di sini.

    KAH KAH KAH…

    kah kah kah… KANTOI LAGI… kah kah kah…

    kah kah kah…KANTOI MANTOI KEMPEN SATU MALINGSIA… kah kah kah..

    woit…. MCA DAN MIC INI DALAM GENG GEROMBOLAN ATAU TIDAK?... kah kah kah…

    kah kah kah… KALAU MACAM INI TINGGALKAN LAH GEROMBOLAN… kah kah kah..

    ReplyDelete
  10. SLM BRO..HEHEH TU YG KOMEN BEJELA2 TU ADE MAMAT SAWAN SI HISAMMUDIN RAIS. DIA NI MMG ADE WAYER PUTUS SKET. SBB DIA DH MALU BESAR. PAKATAN YG DIA AGUNG2KAN DAH NAK TUMBANG MCM POKOK KENE TAKIK HEHEHEH. KITA TERUSKAN BRO!

    ReplyDelete
  11. Keh keh keh.... kau terasa ke Jefry Kapiaq?.....

    Sabarlah sayangku Jepry... ni mesti Duit elaun RM 3.00/jam belum masyukkkkkkk lagi ni sedangkan ramai rakan seperjuangan lain dah menerima gaji masing-masing hasil titik peluh jadi pencacai Gerombolan..... keh keh keh.....

    Ataupun malam tadi tak dapat kongkek ngan bini? keh keh keh..... sabar la... malam ni boleh pujuk bini kau bebaik.... lemah lembut... pasti layanan nya lumayan....

    Sebenarnya aku BUKAN Hishamudin Rais...

    Sepertimana Arif Omar, aku juga tak berparti dan tak nyokong mana-mana parti... Cuma aku respek ngan cara pemikiran Hisyam nyadarkan Melayu supaya brenti dari terus diperbodohkan Gerombolan United Malay National Organisation...

    Pemimpin umNO yang awal-awal dulu macam Tunku Abdul Rahman.... kalau dipanjangkan umur perintah Malaysia sampai hari ni aku rasa rakyat Malaysia dah jadi lebih kaya dari Singapore.... Tunku mula2 perintah dulu tak pandai nak rompak harta rakyat....

    Member aku baru balik buat Master kat Australia cakap pemimpin kerajaan kat sana pun

    'ada amik rasuah' tapi setakat dapat 'lebih skit dari gaji bulanan'...

    tapi pemimpin kerajaan kat Mesia ni amik komisyen sampai boleh cukup untuk 7 keturunan.... cam mana negara tak cepat bangkrap? kih...kih...kih....

    Malang betul negara bila pemimpin2 Gerombolan yang ada 2-3 menjak ni x puas-puas merompak khazanah kekayaan negara..... kalau aku nak terangkan 1 persatu sampai esok pun tak abis....

    Jadi dipendekkan cerita kepada Jepri Kristian Sabah ni bawak2 la besabar.... Dato Najip pasti takde masalah nak bayar gaji elaun kau memandangkan komitment kau yang tak berbelah bagi jadi barua parti Yahudi Bani umNO BNatang LaknatulLah ni.... kih...kih....kih...

    ReplyDelete
  12. salam bro,
    Ada juga ahli PAS di kampung mengatakan jika keluar daripada PAS mereka merasakan seolah-olah keluar agama. Maksudnya sehingga boleh murtad. Yang ni tak ada lafaz taklik.......dahsyad tu

    ReplyDelete

PETA PELAYAR