FOLLOWERS

Friday 23 October 2009

SALAH GIGIT , KENA GIGIT !



author_photo("Hafiz Yatim")
Hafiz YatimOkt 22, 0910:58am

Mahkamah Majistret Kuala Lumpur menjatuhkan hukuman enam bulan penjara dan denda RM3,000 ke atas ahli parlimen Batu, Tian Chua, selepas mendapatinya bersalah terhadap tuduhan menggigit seorang anggota polis dan menghalangnya daripada menjalankan tugas.

Mahkamah bagaimanapun membenarkan penangguhan pelaksanaan hukuman tersebut untuk membolehkan Tian Chua membuat rayuan.Jika Tian Chua gagal dalam rayuannya terhadap hukuman tersebut, maka beliau akan hilang kelayakan sebagai ahli parlimen Batu. Berita lanjut : KLIK
Penghuni Gua : Inilah manusia yang sentiasa membuat onar tetapi tidak pernah mengakui kesalahannya. Dari mengigit polis, meniarap di bawah kenderaan polis / meniarap atas jalan di Bukit Aman, di bawah lori Water cannon dan sebagainya. Bab memaki hamun polis jangan cakaplah.

2. YB bodoh ini lebih bijak dari semuanya. Dia lebih bijak dari Hakim, dari Peguam Negara dan bjiak segalanyalah. Dalam kes ini pun dituduh YAA Magistrate menghukumnya hanya berdasarkan keterangan berdasar keadaan tanpa bukti lain.

3. Apa nak bising. Dia tahu ke apa bendanya keterangan berdasar keadaan? Itulah Tian Chua.
4. Seseorang perlu buat lapuran polis di atas komen beliau terhadap keputusan YAA Magistate tersebut. Ia satu penghinaan kepada mahkamah.

5. Kalau tak puashati : tidak perlu komen secara terbuka. Ada saluran rayuan. Apa perlu bising-bising. YB ini dan partinya selalu melaungkan tentang keadilan dan rule of law. Jadi mengapa dalam kes ini ia tidak mematuhinya. Hanya pandai bercakap sahaja tetapi tidak disertakan dengan perbuatan dan tindakan. Ada platform lain kalau tidak puashati atas hukuman dan perbicaraan ini. Buat rayuan. Apa yang susah sangat? Bodoh sangat kot YB ini.

6. Mungkin dia belajar dengan Sifunya DSAI. Kalaulah YB dan parti jenis ini memerintah negara , memang sah akan jahanamlah negara ini. Ini kerana , undang-undang akan terletak pada mulut dan ditangan mereka. Fikirkanlah. Komen Yb ini tentang kes ini pun sudah boleh menjelaskan segalanya tentang wajah-wajah pemimpin parti ini. Dan ini bukan yang pertama.

7. Cuma kali ini YB ini salah gigit. Dia digigit semula.

!@#$%^&*()(*&^%$#@!@#$%^&*()(%$#@!@#$%^&*((*&^%$#

Nota : Boleh baca mengenai keterangan berdasar keadaan di Sini dan di sini

1 comment:

  1. Dah dok besa tokak..kalau tak boleh tu..
    gigit je lah..hee
    Tapi dia gigit tu polis laki ka pompuan??
    Hhhmmm..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR