FOLLOWERS

Tuesday 13 October 2009

UNDI POS : SIAPA DIA NI NAK BERDEBAT DENGAN MB NS ?


Harakahdaily

Pertikai Undi Pos: Suhaizan cabar Mohamad Hassan berdebat
Nazri Abdullah Tue Oct 13, 09 3:52:27 pm MYT


Pengerusi Jawatankuasa Khas berkaitan Undi Pos DPP, Suhaizan Kayat membuat cabaran debat tersebut melalui blognya http://kentong-suhaizan.blogspot.com menamakan dirinya sebagai wakil PAS dan mencabar Mohamad Hassan atau Pemuda Umno mewakili parti pemerintah itu.

............................."Atas nama Pemuda PAS Pusat saya mencabar Pengerusi Badan Perhubunan Umno Negeri Sembilan Datuk Seri Mohamad Hassan atau mana-mana pihak dalam Umno terutamanya Pemuda Umno untuk berdebat dengan saya di bawah tajuk, "Ruang Manipulasi Dalam Pengurusan Undi Pos Di Malaysia,"tulisan di laman blognya dipetik. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Siapa dia ni yang nak ajak MB Negeri Sembilan berdebat mengenai undi pos? Tak ukur baju di badan sendiri ke.

2. Siapa dia ni? Bijak sangat ke? Tajuk debat pun tak betul dan nampak sangat biasnya. Belum lagi nak berdebat.

3. Apa nak bising-bising. Dah kalah udah le. Diam. Kalau ada bukti undi pos diselewengkan pergi ke mahkamah dan minta perintah mahkamah. Buat repot polis. Boleh tuduh jika ia berlaku kerana memalsukan undi pos dan menggunkan dokumen ini sebagai benar. Dua kesalahan berlaku jika benar. Jadi apa nak bising-bising nak berdebat. Nak selesaikan masalah , bawa ke mahkamah. Setakat bercakap di kaki lima semua orang boleh bercakap.

4. Cara anda menerima kekalahan di Bagan Pinang pun boleh naik menyampah pengundi Bagan Pinang untuk enam keturunan . Parti anda katakan , " ia kemenangan perasuah, perasuah yang menang ". Ia seolah-olah pengundi Bagan Pinang ini bodoh sangat. Dengan tuduhan anda dan parti anda begini terhadap pengundi Bagan Pinang: adakah akan menjamin pengundi dan undi pos juga akan menyokong anda dalam PRU13?

5. Lupakanlah. Baik diam sahaja. Lagi banyak anda dan parti anda bercakap lagi nampak kedunguan anda dan parti anda. Berlapang dadalah. Itukan diajar oleh islam. Negara ini sudah ada jentera yang cekap dan ada medan untuk semua pihak selesai masalah. Mahkamah lah tempatnya.

6. Berhentilah dari berlagak bodoh sombong tu .

17 comments:

  1. dah kalah tu memacam ceta la plakkk..... cuba menang senyap seme cete...ptuiii

    salim

    ReplyDelete
  2. Salam, kalau dia ni orang cerdik, lama dah jadi pemimpin UMNO, sebab dungulah maka masuk PAS.....

    ReplyDelete
  3. biasalah..mana boleh terima hakikat kalah teruk mcm tu..kne belasah tu..kalau bola mcm kne belasah 7-1 la lebeh kurang..hehe

    ReplyDelete
  4. Siapa Suhaizan Kayat ??? seorang yang bercita2 tinggi untuk menjadi pemimpin persis Anu War, Nicky Aziz ataupun Azmin Boh la... ialah saper takmau kayo ... 3 BILLION beb ... KAYO DEN !!!
    KALU TAK DATANG DARI RASUAH,SALAH GUNA KUASA BULIH KE KUMPO HARTO BANYAK TU .... APASAL FITNAH LAK ??.... aku nak tengok Anu War saman bekas gavenor BNM .... tu pun kalu masih bertelor lagi .......!!??
    patutnya hero PAS ni buat siasatan dalaman dulu kenapa wakil2 PAS tak boleh kesan sebarang penyelewengan disetiap pusat membuang undi,pusat pengumpulan kotak2 undi dan sewaktu proses pengiraan undi. Lapurkan ke SPRM,Polis jika kedapatan aksi2 yang mencurigakan dari petugas pilihanraya hatta wajah petugas mirip David Copperfield ataupun David Rupa Lain.
    Suhaizan Kayat ialah antara pemuda PAS yang mempunyai sel TAHI PALAT yang melebihi sel otak seperti kebiasaannya ....

    ReplyDelete
  5. tanpa undi pos pun bn menang majoriti 2600++ kat bagan pinang.Sblm ni pemimpin2 pr sibuk memperjuangkan ching peng sbgi nasionalis dan nak bwk balik dia ke malaysia,bila pilihanraya ada hati plak nak menang undi pos dari pihak tentera.Mana letak lu punya maruah!!?Lu pikir la sndri!!!!!

    ReplyDelete
  6. biasa la org PAS (Pantat Amoi Sedap-elizabeth) hahahahahahaha

    ReplyDelete
  7. alahai.. nk cari publisiti murah.. siap sedia untuk muktamar pas yang akan datang kot... biasa la...

    ReplyDelete
  8. Kupasan yang bawah ini menarik...boleh menyebabkan rakyat bengang 6 keturunan! Boleh dijadikan modal kempen BN pada pilihanraya akan dtg sebab tidak menghormati hak rakyat...

    4. Cara anda menerima kekalahan di Bagan Pinang pun boleh naik menyampah pengundi Bagan Pinang untuk enam keturunan . Parti anda katakan , " ia kemenangan perasuah, perasuah yang menang ". Ia seolah-olah pengundi Bagan Pinang ini bodoh sangat. Dengan tuduhan anda dan parti anda begini terhadap pengundi Bagan Pinang: adakah akan menjamin pengundi dan undi pos juga akan menyokong anda dalam PRU13?

    ReplyDelete
  9. Jangan tuduh sembarangan. Sila baca Peraturan-peraturan Pilihan Raya(Pengundian Pos) 2007. Semak peraturan-peraturan di dalamnya. Tuan-tuan akan dapati ruang manipulasi yang banyak. Sebab itu dengan rasa insaf saya mencabar mana-mana pihak untuk berdebat dengan saya dalam isu undi pos.

    Suhaizan Kayat

    ReplyDelete
  10. saudara suhaizan. kami lebih mahir dari anda bab peraturan praya. isunya siapa yang manipulasi. masalahnya anda yang menududuh umno/ kerajaan manipulasi. buktikan. itu isunya. buktikan di mahkamah. buat repot. kalau hanya andaian berdasar tafsiran dan pemahaman kita semua orang boleh cakap. buat repot polis. ATM dan polis sebagai pengundi pun boleh buat repotr polis bahawa mereka tak mengundi tetapi undian mereka ada di bagan pinanag. berdasar ini pun boleh buat lapuran. kesalahannya amat besar. isunya siapa yang nak manipulasi. buktikan manipulasi . dan buat report polis. jangan berandaian dan fitnah tanpa bukti. ini yang selalu yang membawa berbagai sengketa. inilah masalah dengan parti anda dan anda. di prk kuala trg. katanya ada hantu. bila menanag menagapa senyap bab hantu ini. mengapa tidak adakan prk semula sebab semasa kempen anda kata ada hantu. bila menanag mengapa senyap. sudahlah dengan fitnah ini. merosakkan masyarakat aje. islam amat menentang bab fitnah ni.

    ReplyDelete
  11. cukup-cukuplah nak menghina pengundi pos. makin jauh mereka dari anda nanti. cuba fikir sendiri dan fikir baik2. bijak ke kita kalau dok asyik nak pertikai undi pos. akan menarik minta ke pengundi pos pada anda?

    ReplyDelete
  12. salam,
    uikk!! yanggambi, pedih tu. Gimik je nih, nk cari perhatian. Kalu bangang tahap 'onta' parti PAS pun aka tolak dia keluar nanti ~ bRAVEhEART

    ReplyDelete
  13. Untuk makluman tuan setakat ini sudah 2 report polis dibuat, 2 bantahan kepada SPR dibuat, 2 kali pertemuan dengan SPR. Tindakan mahkamah pun telah dibuat. Dalam kes Ismail Kamus yang bawa kes kemahkamah isu daftar penggunaan daftar pemilih berbeza. Mahkamah telah putus bahawa suatu kesalahan menggunakan daftar pemilih berbeza. Malangnya pihak kem masih guna daftar pemilih yang berbeza. Apa nak buat lagi? Dlm perbincanan dengan SPR, mereka menghadapi masalah untuk meminda peraturan yang mempunyai ruang manipulasi. Sbbnya perlu mendapat kelulusan dpd menteri. So apa lagi?Sebab tu saya cabar mana-mana pemimpin UMNO termasuk tuan untuk berdebat secara terbuka terhadap isu undi pos ni.

    Suhaizan Kayat

    ReplyDelete
  14. tak de open tender ke utk X penjenayah jd pemimpin umno?
    kebetulan umno sedang bersidang elok la diusulkn penjenayah yg dah bertaubat adalah pilihan utama sebagai peminpin
    rasuah adalah sebagai intipati yg mesti dilakukn oleh pemimpin...

    tahap lembu nyer otak...mcm dah takde org yg layak jd pemimpin bodoh jugak umno ni pikir 1 kawasan je ( kawasan kg & byk lembu )dan jangka pendek..
    utk jangka panjang ???
    aku bukan PR tp angin dgn pemimpin yg mendamagekn perjuangan

    ReplyDelete
  15. buat affidavit bayar rm 5 dan failkan pohon injuksi di mahkamah bagi mendapatkan perintah sementara bagi menghalang prk bagan pinang dulu. sekarang dah lepas prk. juga buat affidavit dan bayar rm 5. failak affidvit ini dan pohon mahkamah utk dapatkan perintah interim bagi mengha;lang tan sri isa dari menjalankan tugasnya sebagai adun. saluran untuk membatalkan prk ini dan di adakan prk baru pun boleh. juga guna platform mahkamah. apa nak bisisng-bising2.Sudah banyak contoh prk di adakan semula jika ada penyelewengan. so j=gunakan saluran sah. jangan asyik melalak macam kita semua tak berpelajaran. tak ada pihak lagi yang rugi. mahfuz pun menang ke saman fitnah. jadi apa nak bising lagi. Itu tempat terakhir kita mendapat keadilan.

    ReplyDelete
  16. Tuan Arif Omar kena semak bebarapa kes pertisen yang dibuat sebelum ini. Pertamanya, Kos pertisen RM10K. Kedua UMNO akan membantah dan akhirnya hakim membuat keputusan jika pun undi pos terdapat penyelewengan ia tidak akan menjejaskan keputusan pilihanraya kerana mejoriti lebih 5 ribu adalah lebih besar daripada jumlah pengundi pos seramai 4611. So mahkamah bukanlah penyelesaiannya. Bukan soal bising-bising tuan. Ini soal prinsif. Manipulasi tetap manipulasi. Sama ada menang atau kalah

    Suhaizan Kayat.

    ReplyDelete
  17. la, saudara suhaizan pun mengakui kemenangan tu lebih besar dari undi pos. macam mana lah nak ajar orang bangang macam ni.... saudara2 blogger yang lain.... TOLONGGGGGGG AJAR ORANG INI

    ReplyDelete

PETA PELAYAR