FOLLOWERS

Wednesday, 6 January 2010

HAL AGAMA : SIAPA YANG WAJIB KITA PERCAYA ?


Letih PG melihat kemelut yang melanda umat Islam di negara ini atau di mana sahaja. Di Malaysia misalnya , perkara-perkara yang berkaitan agama islam masih berlarutan dan tidak pernah selesai dan diselesaikan. Harapkan kepada mereka yang mendakwa ulama pewaris Nabi , lagi teruk jadinya. Mereka hanya pandai bercakap dari bertindak menyelesaikan masalah. Menimbulkan masalah dan polimik serahlah pada ulama, ustat dan yang mengaku ustat dan ulama.

2. Itu kepakaran mereka. Mencetuskan pertikaian. Hal yang remeh pun masih menjadi pertikaian dan tiada kata sepakat. Contoh isu kalimah Allah. Pendapat siapa yang wajar kita ikuti? Ulama politik? Merosakkan islam bolehlah. Lain tak ada. Mereka lebih pandai bercakap dari bertindak. Inilah jadinya jika mereka ingin menunjuk pandai dalam segala hal. Mereka lebih nak menonjolkan peranan umarak dari ulama. Kerja ulama dikesampingkan.

3. TaiB Azamuddin lain, TGNA bercabang-cabang dan dan berubah-rubah cakap dan pendiriannya, YB Khalid ( tiada kepandaian pun nak bercakap bab agama : patutlah tauliah tidak diberikan kepadanya ) pun lain, TGHH dan PAS berlapik-lapik cakapnya sebab nak dapat sokongan politik , Harun Din lain. Jadi di mana kedudukan isu ini sekarang. Inilah jadinya jika ulama nak jadi umarak. Sepatutnya mereka lebih menjadi ulama dan menasihati umarak. Jika yang ada kelebihan jadi umarak tu lain lainlah. Ini tidak. Perkara yang mudah pun menjadi lebih rumit kerena mereka.

4. Sebabnya , mereka bercakap dari sudut politik. PAS , di awal isu kalimah Allah menyokong kalimah ini diguna oleh kristian. Sekarang berubah dan bercakap berlapik. Duduk ditengah-tengah. Ini kah yang diajar islam? Yang benar kata benar. Jangan berada antara keduanya.

5. Kepada PG , kita jadilah kita. Ikut yang resmi. Majlis Fatwa dan Persatuan Ulama Malaysia telah putuskan , Allah adalah eksklusif untuk agama islam. Tak perlu membelit lagi.

6. Kepada ulama politik ini! Cukup-cukuplah berpolitik dan berbelit dalam agama demi meraih sokongan politik yang bersifat sementara. Naik meluat kita jadinya.

7. Kepada pengundi muda : fikirlah siapa yang wajib diberi amanah untuk menjaga islam. Adakah seperti PAS dan pemimpinnya yang tiada pendirian dalam perkara penting yang melibatkan islam? Mereka hanya mula bersuara setelah mendapati akan rugi jika tidak menggikut arus dalam isu ini. Mereka telah melihat bahawa umat islam di Malaysia majoritinya menentang keputusan mahkamah tersebut. Maka mereka mula korner baring dan seperti biasa maka terserlahlah sifat munafikmereka. Mereka mula menukar haluan. 360 darjah pusingannya.

8. Kepada PG, kita tetap kita. Tak perlulah mendengar ulama politik yang gelaran ulama tersohor hanyalah gembar gembur bagi mengangkat bakul mereka sendiri. Saluran resmi jawapan segalanya. Harapkan mereka? Harapkan pagar, pagar makan akar-akar padi. Mungkin sebab itulah Allah masih belum makbulkan doa puak ini untuk mentadbir negara Malaysia. Ia akan lebih merosakkan. Sebabnya , kerana keangkuhan dan keegoan mereka melebihi orang lain. Politik mereka lebih penting dari agama islam.

9. Sudah lah PAS. Semakin menyampah menonton lakonan anda. Kepada pemimpin melayu islam PKR, andalah pengkhianat agama islam. Inilah sebahagaian sumbangan besar anda kepada umat islam di Malaysia iaitu membesarkan kepala sebahagian pemimpin bodoh bukan islam. Inilah sumbangan terbesar anda. Berbahagialah anda semua..!@&*()(*&^%$#@#$%^&*(*&^%

4 comments:

  1. memang betul saya sokong 100% islam tetap agama ALLAH S.W.T PAS, PKR parti pemusnah agama islam

    ReplyDelete
  2. memang benar pas tidak boleh diharapkan utk membela islam.diharap penyokong pas sedar akan hakikat ini.

    ReplyDelete
  3. pukimak la lu org!
    mmg pukimak!lu org yg politikkan hal ni!
    dalam hal mcm ni pun nk lagakan2 kita sesama muslim!kapir laknat senyap2 nk hancurkan Islam lu org lg blh nk salahkan satu sama lain lg!
    memang pukimak la lu org!
    patut bersatu bukan nak cari sapa yg salah!
    lu pikir la sendri wahai PUKIMAK2 sekalian!

    Pada blogger kalau dh cetek ilmu dalam hal agama jgn cakap banyak!ape yg ko dapat buat kerja2 mcm ni?pemimpin atas pun x kecoh mcm ko!ape pun biar berilmu & berotak!jgn harap otak jer!lembu pun ada otak!bagus ckit dari otak ko wahai blogger

    ReplyDelete

PETA PELAYAR