FOLLOWERS

Friday 15 January 2010

TGNA MARAHKAN BLOGGER : LIHAT DIRI SENDIRILAH !




KOTA BHARU: Menteri Besar Kelantan, Datuk Nik Abdul Aziz Nik Mat, sekali lagi mengulangi kritikannya terhadap penulis blog yang lebih dianggap sebagai mengumpat daripada memberi ilmu kepada pembaca.
Katanya, tulisan blog banyak bersifat mengumpat orang lain dengan pelbagai isu dan meminta rakyat menapis maklumat yang tidak mendatangkan ilmu yang disalurkan oleh penulis dalam blog masing-masing.

"Blogger yang macam ini bukan boleh nak tambah ilmu, kerana banyak dok mengumpat orang. Kalau blogger boleh tambah ilmu tak apa," katanya ketika menyampaikan kuliahnya di Dataran Ilmu, di sini, hari ini.

Penghuni Gua : Hai Pak Nik! Marah ke ? Relak Pak Nik, Relak. Mengumpat ok lagi. Tapi yang tak tahannya fitnah.

2. Itu pun kerja blogger parti dan pendokong Pak Nik . Bukan orang lain. Kerjanya fitnah aje. Contoh satu aje. Termasuk Pak Nik yang hampir dan kelihatan percaya bahawa fitnah ( termasuk Harakah Daily ) PM terlibat dengan pelacur Atlantuya sehingga PM menyaman dan membersihkan namanya. Bukti tak ada. Tapi Pak Nik secara berlapik minta PM bersihkan namanya. Maknanya Pak Nik juga percaya pada fitnah yang disebar oleh Blogger puak Pak Nik.

3. Tengok le Mahfuz hari ini pun , memfitnah PM dan TPM. Apa kurangnya. Nasaruddin iaitu Tim Presiden PAS pernah memfitnah PM , bahawa PM takut keluar negeri kerana bimbang hantu Atlantuya ikut. Tak sampai 2 hari fitnah Nasaruddin keluar Harakah Daily, PM terus ke Peranchis. Jadi lebih baiklah Pak Nik nasihatkan kepada Akhbar dan blogger Pak Nik le .

3. Jika Pak Nik merujuk kepada blogger Kickdefella yang mendedahkan kebodohan Pak Nik yang diperbodohkan oleh menantu Pak Nik semalam maka jawapanya ialah : Kickdefella bukan memfitnah tetapi menerangkan hal sebenar dan faktanya jelas. Sepatutnya Pak Nik menerangkan kepasa rakyat , betul ke apa yang didedahkan oleh Kickdefella tu. Mengapa diam dan masih berlapik cakapnya.

4. Akhirnya : Baik Pak Nik nasihatkan diri Pak Nik sendirilah lagi baik. Mengumpat dan memfitnah tu apa kurangnya dengan sumpah seranah dan mendoakan bala kepada PM dan orang lain? Apa bezanya. Kami tak mengumpat pun. Kami mendedahkan perkara yang benar bagi diambil ikhtibar oleh orang lain bagi kepentingan masyarakat dan negara. Kami pun tak kata di belakang. kami tuliskan. Berfakta lagi. Bukkan fitnah seperti blogger penyokong Pak Nik dan akhbar Harakah Daily ( suara rasmi PAS ) tu.

5. Lihat kepada diri sendirlah Pak Nik. Jangan nak takbur. Takbur pun jauh lebih buruk lagi. Macam Pak Nik cakap le. Selipar Pak Nik pun orang nak ambil untuk berkat. Apa ceritanya?

6. Menyampah PG mendengar keluhan ( nasihat? ) Pak Nik ini. Bikin tak serupa dengan cakap. Bahasa kami ini lebih baik dari Pak Nik yang asyik mencelakakan dan mengkafirkan sesama islam. Sudahlah.

13 comments:

  1. Orang PAS tak anggap itu semua fitnah- tapi sebagai usaha berterusan untuknya mencari kebenaran yg diselindungi.PAS percaya UMNO banyak buat benda2 tak elok untuk terus menghalang PAS menerajui tampok pemerintahan negara.Contohnya UMNO terlibat dgn kes PKFZ, Altantuya, Harga gula naik, Injin F5E yg hilang, kes gereja,Penganayaan kejam keatas DSAI, Menghina keperibadian TGNA dll.Terkini orang PAS percaya UMNO mungkin ada kaitan dgn Gempa Bumi yg melanda Haiti dan kejadian Gerhana hari ini.Orang PAS percaya semua tu kerana UMNO jahat dan Tuhan akan balas segala kejahatan.

    ReplyDelete
  2. Benarkah Nizar Dah Jadi Jutawan? Baca Sini : http://www.nizamisa.blogspot.com/2010/01/nizar-dah-jadi-jutawan.html

    ReplyDelete
  3. Betullah Ampantuan Jr......Ekonomi Amerika bungkus, Bon X berbayar di Dubai pun adalah angkara Umno....

    Umno ni lebih jahat dari gerakan "Freemason" malah orang-orang Yahudi yang jahat2 tu pun semuanya "ahli" Umno.....

    ReplyDelete
  4. rasuah haji untuk nik aziz pun kerana umno, tuntutan mutaah rm 3 juta adun melor juga umno, kes dera isteri ketua pemuda pas perlis juga angkara umno. he he he . Rugi rm 50 juta oleh kerajaan pas seperti yang didedah oleh kickdefella juga adalah umno. ha ha ha ha ha. kah kah kah kah kah

    ReplyDelete
  5. tapi yg paling UMNO salah adalah pasal BENDA yang ada HARI tu main ngan Intan. Kalau takder UMNO tak derlah terjadi kes tu

    tunggu pendedahannya
    mainstream007@yahoo.com

    ReplyDelete
  6. Ada lagi tertinggal PG tak tak beritahu iaitu Pok nik cakap balak dan tanah kelantan sampai kena saman pun kerana UMNO,yang kena tuduh liwat pun kerana UMNO,Yang suruh bekerjasama(patnership) dengan syaitan pun UMNO,nizar accident kerana UMNO,lantik menantu JADI PENGERUSI kerana UMNO,kelantan tiap-tiap tahun banjir besar kerana UMNO...Tapi yang gerenti kerana PAS juga la sokongan orang Melayu terhadap UMNO meningkat....Hidup TGNA!Teruskan memerintah Kelantan!Insya Allah!Kita tunggu PU13.....

    ReplyDelete
  7. anuar meliwat pon angkara umno...
    kalau x de umno..munkin anuar x meliwat..
    kah...kah...kah...
    lawak betullah pas nih..

    ReplyDelete
  8. hahaha

    sokongan mlayu meningkat

    melayu bodoh je yg masih sokong umno

    sebab tu tempat takde sekolah je umno confident menang

    melayu kat bandar dah anggap umno ni macam taik ayam

    ReplyDelete
  9. SLM BRO..PAK AJIS MRH SBB ORG MENGUMPAT PARTI DIA? HEHEH. BKN MENGUMPAT TP SAJE JAGE TEPI KAIN PAS. SLH KE PAK AJIS OIII?? HARAP2 LEPAS NI JGN LA TAU NK SLHKAN UMNO JE DI SEBABKAN KAUM SENDRI YG LAKUKAN HHUHUHU

    ReplyDelete
  10. MELAYU CERDIK AKAN SOKONG DAP SEBAB DAP SENTIASA MEMBILA NASIB MALAYU

    ReplyDelete
  11. Mereka yang anggap UMNO ni macam taik ayam nie la nanti makan taik sendiri..kena jajah dah oiiiii

    ReplyDelete

PETA PELAYAR