FOLLOWERS

Monday, 25 January 2010

YM TUNKU AZIZ PROMO " DAP PARTI UNTUK SEMUA " : YM TUNKU MIMPI KOT !

( Mungkin inilah gambaran dalam mimpi YM Tunku Aziz dalam melihat Bangsa Melayu kot )




SHAH ALAM - DAP adalah parti berbilang kaum untuk semua rakyat Malaysia, bukan hanya tertumpu kepada kau:m Cina sebagaimana yang diketahui kebanyakan masyarakat sebelum ini. Naib Pengerusi Kebangsaan DAP, Senator Tunku Abdul Aziz Ibrahim berkata, walaupun majoriti ahli dan pemimpin parti ini terdiri daripada kaum Cina, namun DAP tidak pernah ‘menganaktirikan’ bahkan memperjuangkan nasib ahlinya dari bangsa lain termasuk Melayu. Menurutnya, memang diakui ramai orang Melayu menganggap DAP adalah parti untuk kaum Cina kerana melihat pengasas dan pemimpinnya adalah orang Cina. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : DAP? DAP parti untuk semua rakyat Malaysia ? DAP parti berbilang kaum? Satu lagi usaha dan kenyataan bodoh dari seorang melayu bodoh bernama YM Tungku Abdul Aziz Ibrahim, Naib Pengerusi DAP Kebangsaan.

2. PG malas nak ulas panjanglah mengenai kenyataan YM Tunku Aziz ini yang juga bekas pengerusi Transperancy International ini. Dia pun tidak transperan. Kelabu asap lagi. PG nak tanya satu perkara sahaja.

3. Kalau lah DAP itu parti untuk semua dan parti berbilang bangsa , cuba berikan satu sahaja perkara yang DAP pernah perjuangkan untuk bangsa Melayu? Kosong. Yang ada diperjuangkan DAP untuk bangsa melayu ialah mereka perjuangkan agar YM Tunku Abd Aziz menyertai DAP dan diperjuangkan agar YM Tunku Aziz ini diberi jawatan yang tidak perlu dibuat pemilihan . Terus lantik sahaja. Keputusan telah di atur awal. Dah nak sangat jadi pemimpin , maka DAP pun berilah jawatan Naib Presiden tanpa kuasa. Yang hanya menjadi kuda tunggangan kumpulan ini sahaja.

4. Itulah satu-satunya perjuangan DAP untuk orang melayu. Dulu DAP berisaha keras agar bekas presiden Cuepas menyertai DAP iaitu Ahmad Nor. Maka masuklah melayu ini ke dalam DAP. Jawatan yang sama juga lah dengan YM Tunku Abd Aziz. Apa yang Ahmad Nor buat dan boleh berjuang dalam DAP untuk kepentingan melayu? Jawapannya , kosong.

5. DAP tetap akan mencari seorang melayu yang boleh dicucuk hidung seperti God Fathernya di Singapura . Sama sahaja kaedah dan peraturannya. Pilih satu melayu yang memang dengan rela hidungnya dicucuk asalkan mendapat jawatan ( walaupun tanpa kuasa ) untuk DAP perkudakan. Setelah kuda melayu ini dilihat gagal menarik dan memperbodohkan melayu lain bagi menyertai DAP , maka pemimpin melayu di dalam DAP seperti Ahmad Nor dan YM Tunku Abd Aziz ini akan mati tanpa tanda / nisan dalam DAP. Begitulah yang terjadi kepada Ahmad Nor. Hilang begitu sahaja.

6. Masa pun tak begitu lama untuk YM Tunku Abd Aziz. YM Tunku ini akan menerima nasib yang sama seperti Ahmad Nor.

7. Sedar, sedarkan dirilah YM Tunku. Cukuplah bangsa kita terus diperbodohkan lagi. Jangan menambahkan lagi senarai panjang melayu yang bodoh dan terus diperbodohkan. Sudah terlalu panjang senarai nama melayu bodoh sejak dari zaman portugis lagi. Jadi jangan YM Tunku memanjangkan lagi senarai ini.

8. Kadang-kadang kesian juga melihat YM Tunku di dalam DAP. Sebenarnya , apa yang ada dalam pemikiran YM Tunku Abd Aziz ini? YM sedang mimpi kot?

9 comments:

  1. Apabila Tunku Abd Aziz meninggal dunia, rakan seperjuangan parti yang datang menziarah tidak dapat mendo'akan dan mensolatkan jenazah Tunku kerana mereka golongan kafir...ish...ish...ish...rugi...ruginya.

    ReplyDelete
  2. betul jugak. terlupa saya bab itu. terima kaseh kerana mengingatkan saya.

    ReplyDelete
  3. Setahu saya gelaran di permulaan nama melambangkan darjat penama berkenaan. Tapi... tak nak komen la, saya rasa malu nak komen.

    ReplyDelete
  4. lennon kelantan...
    apakah jenis melayu yang dibela oleh dap.... jenis manusia melayu yang macammana boleh mengakui dap membela melayu..setan semua... kita lihat isu DEB, mempermainkan ayat-ayat al-quran, isu pembinaan masjid dan isu penggunaan nama allah. adakah DAP tidak terlibat dalam membangkitkan isu ini....semua isu diatas amat berkait dengan bangsa melayu...... cukuplah bangsa kita suatu masa dulu dijajah dan janganlah lagi akan ada melayu yang sanggup menjual bangsa sendiri... biarlah bangsa kita dan raja kita terus bertuan disini.

    ReplyDelete
  5. ini hanya taktik sebab dulu ketika DAP menguasi kerusi di Perak tiada seorang pun dikalangan DAP yang berbangsa Melayu sebab tu kena bagi jawatan MB kepada PAS.nasib baiklah undang2 tubuh negeri mengatakan bahawa seorang MB hendaklah dari orang Melayu.kalu tak sejarah pertama di Malaysia MB dari kaum Cina..

    ReplyDelete
  6. orang melayu yang sokong dap nanti bila mati suruh orang dap talkinkan mayat mereka..jenis orang melayu yang macam nilah yang tak harus ada di malaysia kita ni.

    ReplyDelete
  7. PG,
    Tak mau la jadi mcm dlm gambar tu, aku tengok yg jantan tak berbatang dan yg betina tak berlobang.Kot ya pun si Tunku Aziz tu nak promo DAP untuk semua,biar la orang Melayu gagah berbatang dan yg perempuan pula sempurna sifat2nya.Si Tunku Aziz nak bersekongkol dgn parti cina chauvanis tu lantak la dia,tapi jgn la nak cuba perdaya orang lain dgn muslihat DAP tu..kita bukan bodo!

    ReplyDelete
  8. kah kah kah...zaman melayu umno pun sugguh melayu tak bogel tapi makan siput babi.. kah kah kah..

    ReplyDelete

PETA PELAYAR