FOLLOWERS

Thursday 7 January 2010

KALIMAH ALLAH : KENYATAAN LIDAH-LIDAH BEWOK DAN OTAK-OTAK KORO !



1. Harakah Daily



KUALA LUMPUR, 6 Jan: Presiden PAS, Datuk Seri Tuan Guru Abdul Hadi Awang berkata, kenyataan medianya berkaitan isu penggunaan nama 'Allah' baru-baru ini tidak merujuk kepada penghakiman yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi terhadap kes penggunaan kalimat 'Allah’ untuk penerbitan Herald.Apa yang dimaksudkan oleh beliau adalah "prinsip asas yang digunakan oleh Islam dalam menentukan kaedah penggunaan kalimat ”Allah” itu secara sebenar.

"Beliau membuat penjelasan ini ekoran laporan akhbar The Star yang melaporkan seolah-olah beliau menyokong keputusan mahkamah tinggi itu.Berikut adalah kenyataan yang dikeluarkan oleh Setiausaha Politik beliau, Dr Ahmad Samsuri Mokhtar.

Penjelaskan artikel berita akhbar The Star 6 Januari 2010 Satu artikel berita yang bertajuk “Word Allah not restricted only to Muslims, says Hadi” sebagaimana yang diterbitkan oleh akhbar The Star, muka N12 bertarikh 6 Januari 2010 adalah dirujuk. Dalam para keempat ianya ditulis sebagai :

“In supporting the High Court’s decision that allowed the weekly Herald to use the word 'Allah', he said the principle of freedom of religion was championed by Islam because human beings could not be forced to profess any religion except through their own freewill”.

Ingin dijelaskan disini bahawa kenyataan akhbar yang dikeluarkan secara rasmi oleh Presiden Parti Islam SeMalaysia (PAS) pada 4 Januari 2010 itu tidak merujuk kepada penghakiman yang dikeluarkan oleh Mahkamah Tinggi terhadap kes penggunaan kalimat ‛Allah’ untuk penerbitan Herald. PAS hanya menjelaskan prinsip asas yang digunakan oleh Islam dalam menentukan kaedah penggunaan kalimat ”Allah” itu secara sebenar.

Oleh yang demikian, maksud yang difahami dari para keempat terutamanya merujuk kepada ayat ”In supporting the High Court’s decision..” yang ditulis itu adalah tidak tepat sama sekali. Dr Ahmad Samsuri MokhtarSetiusaha Politik Presiden PAS 6 Januari 2010



Para penyokong Pakatan Rakyat yang ingin menyertai demonstrasi membantah penggunaan nama Allah pada penerbitan Kristian tidak dilarang berbuat demikian, kata Datuk Seri Anwar Ibrahim.Mengulas perhimpunan besar-besaran esok anjuran banyak NGO Melayu dan Islam, pemimpin PKR itu bagaimanapun berkata beliau tidak menggalakkan mereka berbuat demikian.

PKR mengambil sikap menyokong keputusan Mahkamah Tinggi Kuala Lumpur hujung bulan lalu yang membenarkan Herald The Catholic Weekly berbuat demikian. Mantan timbalan perdana menteri itu turut mempertikaikan sikap pilih kasih kerajaan yang tidak mengambil tindakan terhadap perhimpunan membantah keputusan mahkamah tersebut.




Ketua Angkatan Muda Keadilan, Shamsul Iskandar Mohd Akin mengecam tindakan pihak tertentu mengadakan demonstrasi esok.Beliau berkata tindakan ini bukan jalan terbaik dalam menyelesaikan masalah sebaliknya akan menimbulkan provokasi di kalangan rakyat. “Jadi pada saya ini bukan satu tindakan yang bijak malah menampakkan ketidakmatangan kepimpinan negara kita dalam menyelesaikan kes ini. “Kita tidak pernah dalam Malaysia ini perlu menyelesaikan masalah /

Penghuni Gua : Inilah mulut-mulut dan lidah-lidah bewok ( Loghat Terengganu bermaksud biawak ) dan pandangan otak-otak koro ( loghat Terengganu yang bermaksud otak selekeh dan bodoh / dungu ) Melayu islam .

2. Nilai lah sendiri tindakan , perbuatan dan percakapan mereka sebelum ini. Itulah koronya otak mereka. Lidak mereka terus bercabang tak ubah seperti bewok pasir.

3. Shamsul AMK? Jangan ceritalah. Otak Melayu paling selekeh dialah. Betul seperti kata Dr Siddiq Azani , kerana SETPOL Teoh ( pembunuh diri sendiri ) pelahir anak haram pun dia orang sanggup berdemo haram. Kes Kugan si penjenayah pun sama juga dia buat demo. Apa lagi bab Eli Telanjang. Mat-mat serban dan tok-tok janggut kehulu ke hilir berbuih mulut mengecam kerajaan. Si muslimah bertudung litup pulak, menangis dan berpelukan dengan penzina Eli tu dan menangis sehingga hampir banjir di Selangor.

4. Kalimah Allah? Semua bersilat ( TGHH dah mula ubah kenyataan. Cari jalan selamat dan orang Terengganu labelkan cara TGHH iyang begini sebagai mereka yang tak khusus dan dan tak sudah dengan sekali. ) Semuanya sudah menjadi koro otak mereka serta terus menjadi lidah bewok dalam percakapannya , hanya kerana , kepentingan politik. DSAI jangan ceritalah. Isu sama tapi jika dia bercakap di 10 tempat dan pada 10 gulongan ada 10 gaya percakapan dan pendiriannya. Biasalah, otak koro katakan.

5. Fikirkanlah.

4 comments:

  1. Salam PG, inilah muka-muka biawak yang berwajah warak, alim semata-mata untuk menipu rakyat.....

    Shamsul AMK lagilah bapak biawaknya, tak tahu hal-hal agama nak bercakap soal agama.... tapi apa yang DAP buat, Anwar buat semua betul bagi dia... kalau dia dah sahkan Kristian yang ada sekarang sebahagain ahlul kitab, lepas ni bolehlah dia berjamu di rumah Eli bogel, Teresa Kok, Runnie Liu, sebab sembelihan puak-puak ni halal bagi Shamsul...... sebab Runnie ahlul kitab, dia pun pernah buat fatwa beer halal diminum.....

    ReplyDelete
  2. BERITA LAGI BAIK UNTUK SEMUA:


    Setiausaha agung PKR letak jawatan

    Setiausaha agung PKR, Datuk Salehudin Hashim telah meletak jawatan hari ini selepas berbulan-bulan tersebar spekulasi mengenainya.

    Dah nak semakin hanyut parti PKR ni...mintak simpang tak berjangkit ke PAS.

    Jawatan S/U AGUNG...besar ni jawatan tu

    BERITA LAGI SENSASI:

    Ketua UMUM PKR DS Anwar Ibrahim dah mengaku dalam Facebook yang dia adalah THE FUTURE PRIME MINISTER OF MALAYSIA (dalam Penerbitan Herald disebut BAKAL PERDANA MENTERI MALAYSIA)...

    Hebat sungguh PKR, mengalahkan PAS.

    ReplyDelete
  3. Tambahan sket Wak Mak,
    Zahid Hamidi membetulkan laporan media. Katanya harga sebenar enjin jet yang hilang itu ialah RM303,570.00 dan bukannya RM50 juta atau RM28 juta.

    Biawak Idup lg gelaban

    ReplyDelete
  4. SLM BRO..SI KETOT TU TERENCAT AKAL KE PER?..DLU DIA JUGAK YG BUAT PERHIMPUNAN KAT SEBERANG JAYA KONON2 NK BWK KES LIWAT KETUA PELIWAT TU KE MAHKAMAH SYARIAH. SIAP BWK PLAKAD LG!. BANGANG PUNE SI KETOT!!..PATUT LA KENCING TAK LAWAS..RUPENYA PAKAI CAWAT BESI! KEHKEHKEH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR