FOLLOWERS

Friday 29 January 2010

TAIPUSAM : ITU PUN DR XAVIER MAIN POLITIK !





Kerajaan negeri Selangor diarah merobohkan pentas yang telah disiap-dibina untuk menyambut perayaan Thaipusam di Batu Caves .

Exco Selangor Dr Xavier Jayakumar (bawah) berkata arahan pihak polis itu amat mencurigakan dan berkemungkinan besar menjurus kepada lawatan Perdana Menteri Najib Razak hari ini. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Hoi tambi. Mahu sembahyang pun masih mahu main politik ka? Pakai otak lah tambi. Itu pentas, polis kasi alih, sebab mahu jaga itu keselamatan lah. Itu pengurusan kuil Bt Caves sudah tahu lah dan sudah setuju lah itu alih khemah punya pasal.

2. You aaa, nama saja Dr. Tapi otak langsung tarak. Ada gaduh ka, curi ka, nanti lu jugak sibok-sibok , cakap polis tarak kerja. Aiiiya. Molo punya olang. Ini macang olang pun ada ka!!!! Keselamatan punya hal , ini tambi mahu politik juga. Polis mahu kasi ini orang India sembahyang dengan aman la. Itu sebab banyak ribu itu polis pergi sana. Ini tambi aaaa, masa sembahyang pun mahu main politik. Apa dahhhh ini Dr. Tarak otak punya Dr.


3. Molo, Molo punya olang, molo punya Dr. Semua mahu politik. Mungkin otak Dr ini sudah kering macam gambar otak di atas kot.

Nota : Nak belajar juga sikit-sikit cara bahasa Aduka Taruna! he h e he he he!!!

6 comments:

  1. dai orang gua,

    memang lu gua dalam, itu event sudah meeting sama kuil punya mgt, majlis perbandaran selayang dan banyak lagi agensi utk tahun melawat Selangor. Semua sudah ok including police but last minute sunddenly kena stop without reason. Police said follow orders which they also can't understand.

    Next time get out from the cave...molo punya orang

    ReplyDelete
  2. anoy, aaa.
    gua ingat lu lagi molo. itu bukan loboh ooo. itu khemah alih saja. itu meeting biasalah. ini hal keselamtan mana boleh kasi tahu. itu polis mungkin itu kemudian dapat itu maklumat daa. itu takak boleh pikir ke. mana boleh kasi tahu semua olang. itu pm datang esok ooo. polis tarak untung ini keleja ohhh. lu pikir pakai otak lah. aiiya!!!

    ReplyDelete
  3. helo tuan,

    ok lah you win lah, lain orang semua molo you satu orang saja pandai, are you happy now

    ReplyDelete
  4. Itu dr dan anon..baik kasi salai masa perarakan thaipusam besok..sebab ada otak tarak mau pakai..ataupun ikat dekat tiang kasi balik dengan buah kelapa lagik bagus ooo...itu dr ugama hindu atau kristian..ada malibt caves ka..

    ReplyDelete
  5. Polis pun ada yang sambut Thaipusam... ayoyo!!

    ReplyDelete
  6. beginilah anon.

    pihak polis terpaksa mengambil tindakan proaktif. munkin maaklumat perisikan diperolehi ada akan buat kacau semasa perayaan tu. sekarang keadaan keslamatan bukannya stabil sangat. dah berapa gereja kene bakar, dulu pun di kuil kerling dah bermunuhan bila eksrimis islam memusnahkan kuil berkenaan. hampir 10 orang mati. jadi pihak polis pada padangan pg mungkin menerima maklumat tersebut yang mana mungkin ada pihak yang akan membuat onar. jadi lokasi polis terpaksa diubah ditempat strategik berdasarkan maklumat tersebut agar senag tindakan diambil jika terkjadi perkara yang tak diingini. esok pun pm akan hadir dan ramai pembesar pun akan hadir. juga kita lihat dulu pun, mohd amin almaunah pernah tembak kul batu caves tu. jadi semua ini perlu diambil kira oleh pihak polis. sebab itu dibuat perubahan lokasi. jadi khemah persembahan tu bukan dirobohkan hanya dialih untuk pihak polis senang membuat pemantauan. ini bukan isu politik. ini keselamatn. takkan nak terang satu-satu. hal keselamatan tak perlu dihebahkan. tak ada untungnya pihak polis nak robohkan pentas tu. bukannya boleh duit. alahai. letih. sebab itu jangan asyik berpolitik aje. letih-letih. ini nak ikut otak xavier tu. itu bukan cerdik sangat. hanya opportunis yang hanya tahu nak ambil kesempatan untuk keuntungan politik aje.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR