FOLLOWERS

Sunday 3 May 2009

INI DIA CADANGAN ONG TEE KEAT BAGI MENGHALANG SOI LEK LOMPAT !


Berita Harian
3 mei 2009

Bincang rasa tak puas hati dalam parti: Ong

KUALA LUMPUR: Presiden MCA, Datuk Seri Ong Tee Kiat, berkata anggota parti itu seharusnya membincangkan rasa tidak puas hati dan pertikaian di antara mereka secara dalaman, bukannya membabitkan pihak ketiga.

"Jika terdapat apa jua pertikaian, anggota parti seharusnya memilih saluran dalaman untuk mencari penyelesaiannya," katanya kepada pemberita di sini, hari ini.

Beliau ditanya mengenai khabar angin terbaru berhubung rancangan Timbalannya, Datuk Seri Dr Chua Soi Lek, untuk keluar daripada MCA dan menyertai parti pembangkang. - Bernama

Penghuni Gua : Ia berkaitan dengan posting terdahulu KLIK.

Tengok apa yang saya pernah kata. Bijaknya cadangan Dato Ong Tee Kiat untuk menghalang Dato Chua Soi Lek dari lompat parti. Inlah standard cadangan bernas dari Presiden MCA. Kalau cadangan begini anak PG yang sekolah tahun 5 pun boleh bagi cadangan nya. Adakah UMNO dan BN boleh megharapkan MCA dan Presiden nya untuk memperbbaiki dan menarik sokongan rakyat terhadap MCA dan BN? Kalau beginilah caranya, BN akan mati ditengah jalan aje lah.

Inilah standard cadangan pandangan orang yang seba tahu dari segi memperli orang dan menggugut rakan dalan BN. Bila terkena batang hidung sendiri , baru tahu. Nampak sangat kebodohan beliau.

Untuk makluman Ong juga, perkara ini dah lama berlaku. Apa nak bincang lagi. Dah setahun Chua diperlekeh dan diketepikan oleh anda. Sekarang bukan perlu bincang lagi tetapi menuntut anda memberikan dan mencari jalan penyelesaian. Keputusan di tangan anda. Bukan bincang tetapi keputusan wahai Presiden.

Inilah jenis kalau kita bomgkak dan takbur. Akhirnya nampak kebodohan sendiri Kebodohan seseorang pemimpin akan kelihatan apabila berlaku krisis. Ini menurut pakar pengurusan. Bijak atau bodohnya seseorang pemimpin itu akan terserlah apabila krisis menada.

Dapat atau tidak ia mengembelingkan sumber dan segala instrumen yang ada dalam dan di luar organisasi untuk membuat keputusan . Jika masih terkial-kial untuk membuat keputusan walhal krisis sudah keperingkat hampir menjahanamkan organisasi, maka itulah kebodohan pemimpinnya.

Langkah yang betul samada berundur / letak jawatan atau dipaksa untuk letak jawatan. Lihat sdejarah MCA terdahulu....................
TINGGI ATAU RENDAH KPI DATO ONG TEE KIAT PADA PANDANGAN ANDA DENGAN CADANGAN INI. JAWAPAN PG : RENDAH. AMAT-AMAT RENDAH.

No comments:

Post a Comment

PETA PELAYAR