FOLLOWERS

Saturday 9 May 2009

PEMBEBASAN P. UTHAYAKUMAR DARI ISA : KITA LIHAT APA AKAN JADI


Kemungkinan Pemimpin Hindraf P. Uthayakumar akan keluar dari kem Kemunting Taiping pada Ahad ini selepas pengumuman Menteri Dalam Negeri pada hari ini bersama beberapa tahanan ISA yang lain. Secara dasar , PG tak setuju langsung dengan pembebasan ini. Kerosakkan yang dilakukan oleh mereka ini masih belum pulih. Nama negara telah rosak. Kecederaan parah seorang pegawai kanan polis dan beberapa anggota polis yang lainmasih belum berbayar.

Sungguh senang membebaskan mereka. Dengan campurtangan MIC, semua yang merusoh dan mencederakan pegawai kanan polis di bebaskan tanpa sebarang tuduhan jenayah. Tak ada pun enquiry awam dibuat oleh SUHAKAM ke atau Biro Bantuan Guaman ke. Jika tidak sibok dua badan ini kehulu ke hilir mencari kesalahan polis walaupun hanya di dakwa memaki hamun dan bercakap kasar sahaja. satu dunia canang untuk dan membuat enquiry awam.

Apa yang PG nak sebutkan natijah dari pembebasan ini ialah: ia tidak akan mengubah apa-apa . Mereka ini tetap membuat kacau di masa depan. Lihatlah nanti. Juga PG nak lihat , adakah P. Uthayakumar ini terus tenat dengan kencing manisnya. Kalau semasa di Kem Kemunting, lapuran tentang kesihatannya seolah nak mati dan tu juda / dah nazak kalau dengar berita tentangnya. Jadi dengan pembebasan ini kita lihat masih sakit teruk atau tidak. Dan adakah akan keluar negara untuk mendapatkan rawatan perubatan. Kerana menurut beliau dan pengikut serta penyokong nya yang sibok mendesak pembebasannya dulu bahawa beliau perlu kan rawatan diluar negeri kerana tidak percaya dengan doktor dan rawatan perubatan di Malaysia.

Tapi PG dah boleh agak. Memang akan segar bugar lah kesihatan dan tubuhnya. Tak perginya berubat di luar negeri. Biasalah , contoh dan tauladannya ada. Lihat DSAI, masa di tahan tengkok beliau dibungkus sepanjang masa seolah tengkok nya akan patah jika tak dibungkus. Jalan dipapah oleh Azmin Ali. Pakai tongkat lagi. Kena racun arsenik lagi, di suntik HIV lagi. Alih-alih bila dibebaskan , segar bugar. Tak ada pun ke Jerman tempat pujaannya untuk mendapatkan rawatan. Tak patah pun pinggangnya , boleh menari lagi semasa pilihanraya Ijok dan Bukit Selambau.
( Aduhhhh, aduhhhh, aduhhh sakiiiitttttttnya .....)

Jadi biasalah. Bukan tak tahu mereka jenis ini. " Bawah kalu ok, atas kalu mampus le kita semua " . Anda semua pernah dengar ungkapan ini ?
( Saya sakit ? mana ada. tak sakit pun! kamu yang sakit )

Memang semuanya kerap mendengarnya.

Jadi lihatlah nanti.

2 comments:

  1. salam bro.

    Logik dan masuk akal. Abg.Nuar tipu Pak Lah. Uthayakumar belit Najib. Kena pulak Menteri Dalam Negeri yang lembik. hehehe

    ReplyDelete
  2. salam tuan,
    saya setuju 100% dengan apa yang tuan lontarkan malah saya telah menulisnya di dalam blog saya bertajuk 'hishammuddin..lembik yang di keraskan..?
    sudikan lah untuk membacanya kerana sebenarnya kita berkongsi keresahan yang sama berserta dengan ramai lagi pejuang-pejuang melayu tulen di luar sana. terima kasih

    ReplyDelete

PETA PELAYAR