FOLLOWERS

Saturday 2 January 2010

ALLAH : ULAMA INI LEBIH BEROTAK DARI ULAMA PAS YANG LAIN !

5 comments:

  1. Penulis melihat keputusan mahkamah adalah berat sebelah, tidak adil serta berniat jahat. Apa apa yang melibatkan umat Islam perlu diputuskan melalui mahkamah Syariah selaku badan yang diiktiraf berpengetahuan berkenaan agama Islam itu sendiri bukan dijaja dimahkamah sivil.

    Keputusan ini ternyata memberikan ancaman kepada keselamatan negara, perpaduan kaum dari berbagai etnik dan kepercayaan.

    Penulis percaya jika hal ini dibiarkan berlaku sedikit masa lagi pihak Gereja dan pertubuhan agam lain akan turut mempertikaikan hak orang Islam seperti kebebasan beragama, laungan azan, hak untuk mendengar kuliyah atau ceramah agam di surau atau masjid, hak anak anak orang Islam, penyataan agama pada kad pengenalan dan bernagaia lain yang sebenarnya hanya menunggu masa. Malahan penulis percaya bahawa sudah apa perancangan untuk membawa kes kes melibatkan umat Islam ke mahkamah sivil sekiranya isu penggunaan nama Allah ini terus dibicarakan di mahkamah sivil. Mereka akan menggunakan kes ini sebagai case study untuk membawa kes lain yang melibatkan penganut agama Islam ke mahkamah yang serupa.

    Pastinya perasaan umat Islam terutamanya orang Melayu akan terhakis. Kesabaran manusia mempunyai batasan. Jika mereka masih mampu menahan perasaan marah kerana kekacauan politik dan ekonomi dalam negara, penulis bimbang mereka akan menterjemahkan kekecewaan mereka dengan ledakan agama. Paling ditakuti bila agama dipermainkan, syahid digunakan untuk menyekat kebiadapan yang dilakukan kepada mereka. Pastinya letusan ini bukan sedikit tapi akan menyaksikan pergolakan yang amat besar impaknya sepertimana yang terjadi di Pakistan, Indonesia dan beberapa negara lain di Timur Tengah.

    Hanya kerana sikap biadap pihak Gereja Roman Khatolik yang mengapi apikan perasaan umat Islam tanpa memikirkan implikasi terhadap keharmonian, kesejahteraan rakyat serta kestabilan ekonomi dan negara

    http://airmata-darah-keringat.blogspot.com

    ReplyDelete
  2. Orang bodoh pun tahu bahawa pihak Kristian di negara ini sentiasa cuba menyebarkan agama mereka kpd orang bukan Kristian.
    Murphy Pakiam sudah terdesak sangat sehingga dia mahu menggunakan Allah utk menggantikan Tuhan dalam Majalah Herald Catholic Weekly utk mengelirukan umat Islam. Dia sudah nampak bahawa orang Islam di M'sia ini terutama orang Melayu memangnya bodoh sangat sehingga menyokongnya dalam agendanya utk mengkristian orang melayu.
    Apa maknanya Idris Ahmad dari PAS membantah? Kenapa PAS tidak menyekat Khalid dari menyokong Murphy Pakiam?
    Rakyat Melayu sekarang dah nampak bagaimana PAS telah melacurkan Agama Islam utk kepentingan menjilat bontot PKR dan DAP.
    PRU13 akan membetulkan semua ini, insyallah.

    ReplyDelete
  3. ini lah padah nya kita letak politik di atas .. agama dibawah.

    dulu saya menyanjung tinggi kepimpinan PAS khasnya, saya selalu mengikut Pak mertua saya mendengar ceramah..

    tetapi sekarang.. itu hanya lah kulit saja..isinya busukkkk...dulu cakap umno kafir bergabung dgn mca dgn mic..sekarang pas sendiri pun sama... itu sebab saya kata busuknya isi hati orang yang lidah bercabang ni.

    ReplyDelete
  4. Pangkalnya: Semua orang Islam kena Bersatu.

    ReplyDelete
  5. PAS la nie nak jadik apa, jual agama untuk kuasa ke ?
    PKR pulak jual bangsa Melayu untuk kuasa jugak ke ?
    UMNO jadi lemah sebab ada pihak yang dah jual agama dan bangsa semata-mata untuk KUASA.
    Orang Melayu Islam, fahamilah bahawa DAP itu adalah KOMUNIS !!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR