FOLLOWERS

Wednesday 27 January 2010

BUBAR DUN PERAK ? NIZAR DAN PR SERTA BLOGGER MEREKA MIMPI KE !


Penghuni Gua : 2 ke 3 hari ini, parti-parti pembangkang terutama pemimpin mereka mengwar-warkan bahawa DUN Perak akan bubar. Ini berikutan , menurut mereka keputusan Mahkamah Rayuan adalah berpihak kepada PR. Ini ramalan mereka. Ada pula katanya YAA Hakim-Hakim telah memutuskan kemenangan kepada DS Nizar dengan keputusan majoriti 4-1.

2. Apalah kemaruk sangat ini. Bubar DUN tu kuasa mutlak Sultan. Apa yang Nizar dan penyokongnya heboh? Seolah mereka boleh bubar DUN bila-bila masa. Tak ada fikiran ke mereka ini ? Atau mereka ini muka tak malu ke, Ke Bawah Duli Tuanku. Tak sedar ke , dengan cara begini ia seolah merendahkan dan menghina DYMM Sultan Perak? Pakai fikiran lah sikit.

3. Juga mereka mengwar-warkan keputusan 4-1. Ini semua mainan politik. Jika keputusan sebaliknya berlaku ( dan memang begitu pun serta mereka juga mengetahuinya ) , maka mereka ini akan memberitahu penyokong tegar mereka bahawa mereka sudah jangka ini akan berlaku. Keputusan telah diubah dan dipengaruhi oleh kerajaan kata mereka. Tangan-tangan ghaib mengubah keputusan tersebut. Jadi lagu lama dimainkan kembali.

4. Maka berbaring di atas jalan lah lagi nampaknya. Yang hairannya penyokong-penyokong PR ini termasuk blogger mereka yang sebahagiannya bergelar pensyarah dan ada Phd lagi boleh percaya dengan khabar angin sebegini. Itu yang hairan tu.

5. PG tak hairan, demo haram dan berbaring atas jalan akan berulang kembali. Kepada Nizar, PG nak pesan satu perkara sahaja. Anda ni lebih kemaruk dari yang lain. Nak sangat jadi MB. Kamu jadi MB pun atas ehsan DYMM sahaja. Berapa kerusi PAS di Perak berbanding dengan DAP dan PKR. Jadi cermin-cermin lah diri!!!!!!. Juga PG tengok dan perhatikan dalam hal ini, DAP nampak relak sahaja. Nizar dan penyokongnya le terjerit mereka tempat , siang dan malam. Tok dalang relak aje. Itulah kebijaksanaan ( kejelekkan ) DAP yang manusia-manusia PAS ini masih leka. Kesian.
6. ^%$%^&_)(*&^%^&*()_)(*&^% )(*^%^&*()_(*&^%^&*()(*&

5 comments:

  1. Bayangkan lah PG, kalau Nijar da Mangkey dah dapat keputusan dari mahkamah menyatakan DS Zambry tetap seorang MB yang sah, agak2nya ada penganut hamPAS yang terlentang atas jalan sambil pegang bendera Palestin lagi tak???

    Kalau menang pula nanti, mahu dibuatnya sembahyang kesyukuran beramai2 kat Stadium Perak pula kut, sambil tu kutip derma untuk selamatkan tabung Bola Sepak Perak. Boleh jadi juga kan.....???

    ReplyDelete
  2. PAS ni tak sedar2 sedang dimainkan oleh DAP dan PKR!
    Kenapalah orang Melayu boleh jadi begitu bodoh?
    Melayu mudah lupa!

    ReplyDelete
  3. SLM BRO..DIORANG BKN XDE PEMIKIRAN LAGI TP LANGSUNG TAKDE OTAK!. TEMPURONG KEPALE ZERO!!. ITU PSL SI NIZAR KATUN & GO'BLOG'2 MEREKA TERPAKSA PUKUL CANANG2 IKUT RENTAK SI KOMUNIS BERSAUDARA TU! KALAU TAK SORU MISS!! KEHKEHKEH

    ReplyDelete
  4. Weh,weh...hah,baru sekarang kome semua tahu kehebatan YB Nizar yg akan kembali bertahta di Ipoh selepas 9 Feb ini? YB.Nizar ni ceredek orangnya,otak geliga,dia tahu keputusan Mahkamah 9 Feb ini GERENTI,yes ulang lagi,GERENTI akan memihak kpd dia sebab dia dah pasang kaki kat Kolumpor. Hakim2 tu memang sangat kesian kat YB Nizar kita.Lagi pun hakim2 tu tahu YB.Nizar tu seorang yg berkaliber,jujor,ihklas dan tak rasuah langsung!Kami di Perak dah pun simpan kambin dan lembu berpuloh ekor nak buat kenduri besor2 di Ipoh pada 10 Feb ini.Pastu kami akan berarak naik lori keseluruh pelusok negeri Perak sambil bawak poster gambor2 YB.Nizar,YB.Ngeh,YB .Ngar & YB.Siva,nak kasi semua orang tahu siapa yg sebenarnya berkuasa di Perak sekarang.Pastu kami akan buat sembahyang kesyukuran kat Stadium Perak sambil bakor mercun kasi heboh2 tanda gembira yg amat sangat.Kami akan buang semua gambor UMNO yg tergantung kat bangunan Kerajaan tu ke dlm Sg Kinta dan kami gantikan dgn gambor peminpin agong PR spr YAB.DS Anwar,YAB.Lim Kit Siang dan Maha Agong YAB Tuan Guru Nik Aziz.YB.Nizar akan bertahta di Perak untuk 1000 tahun lagi dan nama beliau akan terkenal diseluruh dunia kerana dia akan amalkan 'PAS FOR ALL'.YB.Nizar akan dibantu sepenohnya oleh para sahabat beliau YB.Ngeh,YB.Ngar & YB.Siva.PAS perak akan fokus kpd hal2 akhirat sementara hal2 duniawi dan ekonomi negeri akan dikendalikan sepenuhnya oleh para sahabat tadi.Takbir....!!!

    ReplyDelete
  5. Assalaammualaikum warahmatullah wabarakatuh,nasib baik negeri perak ada DYMM Sultan kalau tak lagu melayu peneng la depa,sebenarnya melayu tak bodoh mereka mudah lupa sat depa ingat sat lagi lupa la

    ReplyDelete

PETA PELAYAR