FOLLOWERS

Thursday 7 January 2010

CERTIFICATE ERROR / EXPIRED CERTIFICATE : MINTA BANTUAN !

Sejak 1 jan 2009 PG menghadapi masalah dalam membuka dashboard blog PG. Apabila dibuka dashbord maka keluarkan paparan di atas. Setelah diclick 3 kali di para 2 yang berpangkah merah barulah dashboard boleh dibuka.

2. PG juga rasakan ada pelawat ke blog PG yang menghadapi masalah untuk melayari blog PG dan menghantar komen. Masalah yang sama akan keluar. Begitu juga apabila PG melayari blog rakan-rakan lain, PG juga melihat blog mereka menghadapi masalah yang sama. Sukar menghantar komen ke blog mereka. Mungkin blog mereka mempunyai masalah yang sama.

3. PG mengesan masalah ini adalah berpunca dari tarikh yang telah lupus. Katanya certificate telah expired / certificate errors. Jadi cara nak updated certificate itulah yang menjadi masalah untuk PG selesaikan.

4. Pohon bantuan kepada rakan-rakan blogger yang ada kemahiran dalam bab ini. Boleh juga diemailkan di arifgua@yahoo.com. Terima kaseh.

7 comments:

  1. samalah masalah kita.RAM kdg2 terlepas juga.RAM bermasalah mulai ptg tadi.Nanti kita cari solution untuk atasi masalah tsebut k.

    ReplyDelete
  2. lesen tak bayar bang...!

    ReplyDelete
  3. tenyeh sana , tenyeh sini akhirnya dapat jawapan. rupanya tarikh / haribulan silap. yang jadi masalah haribulannya 7 jan 2009 lagi. walhal sepatutnya 7 jan 2010. jadi lihat tahun di komputer anda sebelah kanan. itu yang jadi errors tu. ini anak-anak le punya hal dok main facebook masing-masing dan myspace. mungkin mereka gatal tangan mengubah tarikh dan tidak betulkan semual bila masuk tahun baru. Terima kaseh semua. .

    ReplyDelete
  4. cuba check security setting,mungkin berkait rapat dengan setting cookie.

    ReplyDelete
  5. haha.. setting tarikh rupanya.. nasib baik setting jer..kalau terkena malware susah dibuatnya

    ReplyDelete
  6. salam
    kurang pasti. walau apa pun lega rasanya bila dah tau dah ok. tkasih

    ReplyDelete
  7. K K bagus gak kongsi pengalaman. Hamba pun belajar gak. TK.

    ReplyDelete

PETA PELAYAR