FOLLOWERS

Saturday 2 January 2010

KALIMAH ALLAH 3 : TIM. PRESIDEN PAS MULA NAK BERSUARA ?


Berita TV3 jam 8 malam ini memaparkan ulasan Nasaruddin Tim Presiden PAS yang mula bersuara mengenai isu kalimah Allah dan mula kelihatan tidak bersetuju dengan keputusan mahkamah . Dulu mereka diam dan ramai juga menyokongnya termasuk TGNA dan YB Khalid Gereja kerana kepentingan politik. Hari ini PAS korner baring pula, menentang penggunaan kalimah Allah oleh Kristian.

2. Kini PAS mula bersuara mengikut rentak suara rakyat yang tidak bersetuju kristian menggunakan kalimah ini. Jika dulu pemimpin PAS termasuk TGNA dan YB Khalid gereja bukan main lantang menyokong kristian menggunakan kalimah Allah. Sekarang kerana melihat rakyat terbanyak menentang kalimah Allah dari digunakan oleh agama lain, maka mulalah PAS menjadi pelacur lagi dan membuat korner baring demi survival poltik mereka.

3. Jika tidak dulunya mereka menyokong habis-habisan kristian menggunakan kaliamah Allah. Kalau tidak terbuka pun mereka akan diam membisu. Begitu juga dengan blogger pelacur mereka. Mencari berbagai dalil bagi menokong pendapat mereka. Inilah yang menjadi penyebab ada pihak makin besar kepala.

4. PG ucap tahniah juga lah kepada Nasaruddin kerana mula bersuara sekarang walaupun atas apa sebab pun. Tetapi alangkah lebih baik Nasaruddin pergi nasihatkan TGNA dan YB Khalid Gereja dan blogger-blogger PAS yang begitu beriya menyokong penggunaan kalimah Allah oleh agama Kristian.

5. Tarbiayahkan puak anda dan mereka ini dahulu lagi baik dari terhegeh-hegeh nak menangguk di air keroh. Nampak sangat kemunafikan pemimpin parti ini. Inilah hasil terbesar sumbangan anda kepada islam dan negara Malaysia. Iaitu setiap hari terus membesarkan kepala pihak-pihak tertentu. Inilah hasil keliberalan anda semua.

6. Baiklah jadi seperti kita. Tidak berpihak dan tiada berkepentingan. Walaupun kita tak berjubah, tiada hitam di dahi, tiada serba, dituduh kafir, kurang islam, tidak islam dan tidak memahami islam seperti mereka: kita tetap konsisten dalam isu ini. Kita terus pertahan kalimah ini tanpa apa-apa kepentingan dan bermulut pelacur seperti mereka. Biarlah mereka islam dengan cara mereka . Setiap hari berbelit cakapnya dan hanya berbohong sehingga ternganga dan meleleh mulut penyokong buta menyokong mereka. Kesian.!!!!!!!!!!!!

9 comments:

  1. salam PG, saya percaya keputusan ini akan ditolak oleh mahkamah rayuan, hingga ke mahkamah persekutuan sekalipun. insyaAllah.

    ReplyDelete
  2. Kemungkinan keputusan untuk membuat konar baring oleh beberapa orang kini ada tujuan tersendiri. Mungkin juga nak tumpang untung apabila keputusan berlainan dibuat oleh Mahkamah Rayuan Inshaallah.

    Walau apa pun niat mereka semuga cetusan perubahan dari apa yang berlaku kini itu akan membuka ruang baru dalam sejarah pemulihan kesatuan ummah di Malaysia. Inshaallah.

    ReplyDelete
  3. hakim yang membuat keputusan dulu orang kapir dah tentu berpihak pada orang kapir juga. Dah tidak ada nama tuhan yang sesuai bagi orang kapir ini sampai nak guna nama Allah pulak. Kenapa tak guna nama tuhan saja dalam bahasa melayu.

    ReplyDelete
  4. salam PG...kite kena terima hakikat yg n.ajis tu bukan ulama islam...dia tu cuma ulama politik je.ko nak cakap ape pun kat dia,sampai muntah darah pun,dia tetap ngan cara dia.nak p haji pun tunggu org sponsor.kalau betul la dia tu ulama islam,dia xkan terima sogokan tu...kite pakat2 le berdoa semoga rayuan pihak kdn tu diluluskan..sory bukak cite lain ckit..n.ajis n harakah tu bangga pasai si kartika (kaki botol) tu jumpa dia.kalau le aku ni pemimpin,da lame aku suruh jalankan hukuman sebat kaw2 pya.siap sebat depan org ramai..diaorg nie asyik2 berpolitik je.aku xtau ape nak jadi ngan dunia nie..malaysia bule!! huhuhu

    ReplyDelete
  5. Inilah kesan dari kelemahan UMNO. Selama 52 tahun memerintah Malaysia kenapa tidak digazetkan saja perkataan Allah hanya untuk agam Islam. Selama 52 tahun ni UMNO memiliki suara majoriti, kalau dibawa ke parlimen atau sebagainya pastinya PAS turut menyokong. Tapi dah memang UMNO ni langsung tak berniat perjuangkan Islam maka dibiarkan saja kelompang ini tidak diisi. Nak perjuangkan Islam macam mana, tulisan jawi pun UMNO haramkan diajar di sekolah. Nah sekarang benda dah berlaku, tapi yang peliknya pencacai UMNO nak salahkan PAS pula. PAS ke yang memerintah Malaysia selama 52 tahun ini?

    ReplyDelete
  6. PG, nampaknya kumpulan UG dalam PAS je yang lantang buka mulut, erdogan-erdogan dan Nik Aziz tetap juga membisu...... lebih lagi harakah hamPAS terus tak de cerita pasal ni.....

    Inilah yang tersirat dalam hati pemimpin-pemimpin hamPAS ni...... sebab itulah mereka biarkan si kafir dalam pakatan buat ceramah dalam Masjid, baca ayat Quran, sebab Tuhan Nga, Eli, Gobala sama dengan Tuhan mereka kot....

    ReplyDelete
  7. tu..sebenarnya nak tunjukan yang parti pas tu dah hampas.. bukan agama islam yang diperjuangkan cuma nak kan kuasa sampai org kafir berani nak samakan tuhan mereka dengan orang islam..yg pelik ada juga org PAS yang sokong...jehanammm,, fikirkanlah wahai orang2 islam terutamanya org melayu..

    ReplyDelete
  8. Wakil PKR Zulkifli Nordin. Wakil PAS Nasharuddin Md Isa. Dua-dua hanto wakil je.....hehehe

    ReplyDelete

PETA PELAYAR