FOLLOWERS

Sunday 3 January 2010

KONSESI BALAK RM 800 JUTA : PAS , TGNA, HUSAM DAN HARAKAH SEMUANYA PEMBOHONG !


Dipetik dari blog : Anak Bukit Gantang dan Kickdefella :

Diberitakan faktanya seperti berikut;- bahawasanya,

1- Pembelian konsesi balak kepada syarikat Timbermine dibuat pada tahun 1964 oleh Menteri Besar PAS Datuk Ishak Lofti

2- Manakala pembatalan konsesi balak pula dibuat oleh Menteri Besar gabungan PAS-BN iaitu Datuk Muhammad Nasir, 10 tahun kemudian pada tahun 1974

3-Alasan pembatalan ialah kerana kawasan konsesi balak di kawasan Hulu Kelantan yang diberikan terlalu besar seolah olah menggadai Negeri Kelantan.

4-Kerajaan BN semasa pemerintahan Datuk Muhammad Yaakub telah berunding dengan syarikat konsesi balak supaya sebahagian tanah diberikan kepada Kerajaan Persekutuan bagi projek KESEDAR. Sebagai pampasan sebanyak RM3.5 juta telah diberikan kepada Kerajaan Negeri Kelantan.

5- Budget Tahunan seluruh Negeri Kelantan adalah RM 400 juta setahun. Kes saman ini melibatkan jumlah 2 tahun budget iaitu RM 800 juta!. Berita lanjut : KLIK dan KLIK

Penghuni Gua : PAS, TGNA, Husam dan Harakah Daily semuanya menipu. Kerja mereka sebaik buka mata di pagi hari ialah menipu dan memfitnah. Fakta diselewengkan bagi mengaburi mata rakyat. Diwar-warkan oleh PAS, TGNA , Husam dan Harakah Daily bahawa kerajaan BN yang meluluskan konsesi ini. Keadaan sebaliknya iaitu konsesi ini diluluskan oleh kerajaan PAS oleh MBnya Ishak Lofti.

2. Dalam isu konsesi balak di mana PAS di arah membayar gantirugi/ pampasan RM 800 juta kepada syarikat balak tersebut jelas penipuan seluroh pemimpin PAS Kelantan.

3. Inilah rupa dan wajah sebenar mereka yang mengaku lebih islam dari yang lain. Semuanya menipu dan cuba mencuci tangan.

4. Kerajaan PAS yang memberikan dan meluluskan konsesi ini yang luasnya 1/3 dari negeri Kelantan kepada satu syarikat balak amat memalukan . Kemudian diletakkan kesalahan bahawa kerajaan BN yang bertanggungjawab. Harakah Daily : KLIK

5. Jadi kepada semua pembaca , nilailah sendiri tahap keislaman mereka ini. Semua halal bagi mereka asalkan ia membawa untung kepada politik mereka. Berbohong daan menipu juga halal. Lihat le , esok atau lusa, mesti ada dalil bagi mereka ini untuk menghalalkan pembohongan dan penipuan mereka.

6. Inilah contoh seperti PG selalu katakan , contoh ulama dan pemimpin islam bermulut pelacur. Tidak berani berkata dan bercakap benar atas sebab politik. Hanya megah dengan janggut , jubah, serban dan tanda hitam di dahi. Kerjanya tiada lain, fitnah, bohong, menipu, menyalahkan orang lain sahaja. Muhasabah diri sendiri jauh sekali. Hanya pandai menyebutnya sahaja.

7. Semakin meluat dan naik menyampah!!!!!!!!!!!!!!. Allah MahaBesar. Terus ditunjukkan pembohongan ulama dan pekerti pemimpin parti pembohong ini. MB nya hanyalah patung yang tidak tahu apa dan kerap ditipu oleh penasihat dan pembantu beliau. Layakkah mereka ini mentadbir negara?

4 comments:

  1. Humm... Pembohongan PAS dah pecah... Kelantan bakal muflis... Pasti Nik Aziz sedang memikir cara nak berbaik dengan Kerajaan Persekutuan... Anwar belum tentu boleh tolong...

    eXception - Bukan Sekadar Blog Picisan

    ReplyDelete
  2. kalaulah 'BANGKAI2 HIDUP' ini mentadbir negara habis jahanam negara dibuatnya

    ReplyDelete
  3. SLM BRO..DH LE PAK AJIS SLALU SGT KENE KENCING DGN SI JUBOR TU. TU YG KENE MKN SUMPAH DGN DOA BALA KAT DIRI SENDIRI. BILA BALA DH DTG, X KENAL DIA TU PAKAI KOPIAH KE BERJANGGUT KE. DIA INGAT SENANG2 NAK LEPAS BALA LETAK KESALAHAN KAT ORG LAIN MCM TU JE? PALOTAK DIO LA JANG! HARKKK PTUIHH!! KEHKEHKEH

    ReplyDelete

PETA PELAYAR