FOLLOWERS

Wednesday 20 January 2010

LIWAT : TANGGUH LAGI !


Perbicaraan liwat ( permohonan untuk dapatkan bahan bukti / keterangan ) DSAI terhadap Saiful ditangguh lagi hari ini. Ditangguh sehingga 25 jan 2010 dan bicara kes liwat sebenar pada 2 feb 2010. Dengarnya perbincangan masih diteruskan oleh YAA 3 Hakim. Belum ada kata sepakat.

2. Sabar Saiful. Perjuangan anda ini seperti perlumbaan arnab dengan si kura-kura. Biarkan si arnab lari sepantas yang mungkin. Biarkan. Nafasnya akan semput juga akhirnya. Kura-kura juga yang akan menang.

3. Biarkan, biarkan. Takkan lari gunong dikejar. Pelandok selalu lupakan jerat. Jerat tak pernah lupakan pelandok. sabar Saiful. Allah Maha Besar.

3 comments:

  1. Kegelisahan terpamir menunjukkan dia dan deretan peguam peguamnya pun dah tahu yang dia memang dah tak boleh lepas. Bawa lah berkarong USD pun. Maruah semua orang tak boleh beli. Sabarlah Saiful. Kebenaran tetap terserlah juga. Kita semua sentiasa berdoa.

    ReplyDelete
  2. dalam hal ini kenapa saiful tidak mendapat keadilan seperti DS Anuar Ibrahim. Kenapa segala pemintaan beliau dilayan Mahkamah hingga melewatkan pembicaraan kes hingga sampai satu tahun lebih. Di manakah keadilan untuk Saiful?. Adakah sebab Saiful bukan orang berpengaruh dan bukan ahli politik maka tidak perlu diberi keadilan kepadanya. Begitulah nasib rakyat biasa seperti Saiful. Dalam kes ini dia teraniaya dalam situasi yang berat sebelah. Itu adalah pengajaran kepada semua bila melibatkan kes dengan orang yang berpengaruh. Mungkin kalau Saiful mempunyai wang ia boleh mengambil peguam menyaman tertuduh dan kerajaan berjuta ringgit kerana melambatkan kes membuatkan beliau menanggung perasaan tertekan dan malu berpanjangan kerana difitnah. Kes ini berprofil tinggi kenapa terlalu lama ditanggungkan. Mungkin itu telah menjadi takdir baginya untuk menjalani hidup sebegini. Bersabarlah Saiful, hidup ini tidak terlepas dari dugaan tuhan. Kalau ada rezeki pergilah ke tanah suci untuk mendapatkan ketenangan dan berdoa kepada tuhan agar ditunjukkan kebenaran.

    ReplyDelete
  3. Kalau asyik nak tangguh saja, bila kes nak selesai daa!
    Dah tak sabar nak dengar cerit-cerita berahi siAnwar Berahi ni.....!
    Takpa Saiful, sabar, tinggal tak sampai 2 minggu lagi!
    Diharap pihak yg bertanggungjawap senantiasa mengawasi Bang Nuar, takut dia cabut lari......kah kah kah.......

    ReplyDelete

PETA PELAYAR