FOLLOWERS

Sunday 24 January 2010

TUNKU IBRAHIM ISMAIL IBNI ALMARHUM SULTAN ISKANDAR DIMASYURKAN SEBAGAI SULTAN JOHOR : DAULAT TUANKU!




Tunku Mahkota Johor Tunku Ibrahim Ismail Ibni Almarhum Sultan Iskandar dimasyhurkan sebagai Sultan Johor yang baru hari ini. Pemasyhuran itu, berdasarkan Undang-Undang Tuboh Kerajaan Johor 1895, diumumkan secara rasmi oleh Menteri Besar Johor Datuk Abdul Ghani Othman di Istana Besar Johor Baharu pada pukul 10.21 pagi. Berita lanjut : KLIK

Penghuni Gua : Daulat Tuanku, Daulat Tuanku, Daulat Tuanku. Hendaknya Duli Tuanku bersemayam dan memerintah dengan adil dan saksama di singgahsana Johor Darul Takzim. Amin.

2 comments:

  1. Daulat Tuanku Sultan Tunku Ibrahim Ismail Ibni Almarhum Sultan Iskandar diberi kesabaran dan kekuatan memerintah negeri Johor dan takluk jajahannya dengan selamat dan mendapat keberkatan dari Allah. Semoga kesejahteraan rakyat jelata dan keselamatan negeri Johor dan Persekutuan Malaysia sama-sama menjadi bertambah mantap dan makmur, amin ya Rabbal alamiin.

    tongkatmusa
    Tmn Perling, Johor

    ReplyDelete
  2. ALHAMDULLILAH SEMOGA PERTABALAN BAGINDA SULTAN TUNKU IBRAHIM AKAN MEMBAWA RAKYAT JOHOR KE MERCU KEJAYAAN YG LEBIH BAIK LAGI DI MASA AKAN DTG..

    DAULAT TUANKU!!

    DAULAT TUANKU!!

    DAULAT TUANKU!!

    ReplyDelete

PETA PELAYAR